مدیرعامل پدافند غیرعامل استان:

راه های مقابله با تهدیدات در مواقع بحرانی تشریح شد

۱۳۹۵/۰۳/۰۱ - ۱۱:۰۱:۳۵
کد خبر: ۴۰۷۴۹۵
راه های مقابله با تهدیدات در مواقع بحرانی تشریح شد
محمد افشار از طرح تخلیه اضطراری و هدایت مردم در مواقع تهدید و تدوین پیوستهای امنیتی و انتظامی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمد افشار مدیرعامل پدافند غیرعامل استان در اولین جلسه کارگروه انتظامی پدافند غیرعامل استان بیان داشت: با توجه به رشد فن آوری ها، ماهیت تهدیدات نیز رشد کرده و در حال تغییرات می باشد بویژه در حوزه دفاعی باید کاملا هوشمندانه عمل کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل عنوان کرد: در راستای برنامه های سال 95 کارگروه انتظامی موضوع طرح اسکان موقت و رعایت ملاحظات امنیتی، انتظامی آن و همچنین طرح تخلیه اضطراری و هدایت مردم در مواقع تهدید و تدوین پیوستهای امنیتی و انتظامی در سال جاری در الویت برنامه ها قرار دارد.

افشار در این خصوص افزود: همزمان با رشد فن آوری و به تبع آن رشد تهدیدات، کارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل، که در حوزه های انتظامی و امنیتی  فعالیت دارند باید پیوسته بروزرسانی شوند و تهدیدات را شناسایی و رصد کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل در ادامه تصریح کرد: در این راستا طرح جامع پدافند غیرعامل استان در 8حوزه مختلف نظامی، زیستی، مردم محور، کالبدی و... در دستگاه های استان در حال بررسی، مطالعه و تهیه می باشد.

افشار گفت: این طرح به عنوان یک نقشه راه یا سند کلان در شناسایی تهدیدات باید مورد استفاده قرار گرفته و دستگاه های اجرایی و کارگروه های تخصصی باید با بررسی این سند نکات و نقطه نظرات خود را در این زمینه استخراج کنند و در راستای تقویت این طرح مهم، تلاش وافر و همکاری لازم را با شرکت مشاور تهیه طرح جامع داشته باشند.

وی تاکید کرد: یکی از راه های مقابله با تهدیدات در مواقع بحران، آشنایی هرچه بیشتر مردم و کلیه اقشار جامعه با موضوعات پدافند غیرعامل و شناسایی تهدیدات متصور می باشد. این امر نیز با حضور و فعالیت اساتید و مربیان و مسوولان مرتبط با موضوع پدافند در رسانه ملی میسر خواهد شد.

افشار در پایان تاکید کرد: صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی در زمینه آگاه سازی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر اقشار جامعه باید فعال باشند.

222

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز