معاون فرمانداری قائمشهر:

روابط عمومی ها باید عملکرد دستگاه های اجرایی را شفاف اطلاع رسانی کنند

۱۳۹۵/۰۳/۰۱ - ۱۵:۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۰۷۶۳۹
روابط عمومی ها باید عملکرد دستگاه های اجرایی را شفاف اطلاع رسانی کنند
معاون فرماندار قائمشهر وظایف روابط عمومى ها را مهم و حساس دانست و گفت: روابط عمومی ها باید عملکرد دستگاه های اجرایی خود را صحیح و شفاف اطلاع رسانی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر؛ معاون فرمانداری قائمشهر با تبریک اعیاد شعبانیه و برگزاری کلاس آموزشی هفته روابط عمومی را  مهم  تلقی کرد و گفت: روابط عمومی ها پلی ارتباطی بین عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی و مردم هستند.

وی با بیان اینکه مسئله نبود امکانات همیشه در بحث روابط عمومی وجود داشته است، افزود: این مشکلات همیشه بوده و تنها متکی به دولت خاصی نیست.

ایمان پویامهر ادامه داد: خوشبختانه امروزه با در دست داشتن موبایل و کامپیوتر خیلی راحت تر می توانید به شفاف سازی اطلاعات بپردازید.

معاون فرماندار قائمشهر با تاکید براینکه روابط عمومی ها باید با خبرنگاران ارتباط برقرار کنند، تصریح کرد: این تعامل موجب ارتباط خبرنگار با دستگاه اجرایی می شود و نباید این  ارتباطات تنها به اداره خاصی محدود شود.

این مسئول با بیان اینکه روابط عمومی ها نباید تنها به خبرنویسی اکتفا کنند اضافه کرد: بنابراین روابط عمومی ها باید به گزارش نویسی و ارائه عملکرد مدیران خود بپردازند.

پویامهر با اشاره به اینکه نباید روابط عمومی را به عکاس خانه تبدیل کنید افزود: باید با سوژه یابی بتوانید عکس را در پیوست آمار قرار دهید.

معاون فرماندار قائمشهر با تاکید براینکه اگر چه سایت های خبری و اطلاع رسانی بسیار مهم است تصریح کرد: باید در قبال سایت های خبری و اطلاع رسانی با خبرنگاران تعامل داشته باشید چراکه عموم مردم اطلاعات را از رسانه ها می گیرند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها تبلیغات چی مدیران خود نیستند افزود: باید بتوانید به واقع سازی و شفاف سازی مدیران خود بپردازید تا مردم از مشکلات شهر مطلع شوند.

پویامهر ادامه داد: با توجه به اینکه امسال سال اقدام و عمل معرفی شده باید بتوانید خدمات دولت را با هر دیدگاهی به اطلاع مردم برسانید.

معاون فرماندار قائمشهر با بیان اینکه متاسفانه برخى ادارات در طول سال حتى یک خبر از مدیران خود ارائه نمی دهند تصریح کرد: اگر روابط عمومی ها اخبار دستگاه مربوطه را به سرعت انعکاس ندهند مردم نمی توانند از عملکرد آن اداره مطلع شوند.

وى در پایان به انتقاد از روابط عمومی ها پرداخت و گفت: علاوه بر اینکه ارتباط خود را با خبرنگاران زیاد می کنید باید اخبار ادارات خود را در کانال ها و سایت ها افزایش دهید.

در بخش دیگری از این جلسه علیزاده، مدیر روابط عمومی فرمانداری، به پاره ای از مشکلات روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: در برخی ادارات روابط عمومی پست سازمانی ندارد و ما نمی توانیم  با روابط آن اداره تعاملی برقرار کنیم.

وی  به یکی از دغدغه های رسانه ها اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های رسانه ها ارتباط برقرار نکردن برخی روابطی ها با خبرنگاران است که  برای پوشش خبری با آنها تعامل برقرار نمی کنند.

مدیر روابط عمومی فرمانداری با بیان اینکه برخی روابط عمومی ها در قبال اضافه کاری که در سازمان انجام می دهند متاسفانه پول چندانی دریافت نمی کنند افزود: متاسفانه مسئولان بدون توجه از زحمات روابط عمومی از کنارش رد می شوند.

در پایان جلسه مقرر گردید تا مشکلات روابط عمومی در جلسه شورای اداری با حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی مطرح شود.

نظر شما