حکیمی خبر داد :

جوجه آوری گونه آنقوت در اراضی تالاب صالحیه نظرآباد استان البرز

۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۰۸:۴۴:۳۹
کد خبر: ۴۰۸۴۶۷
جوجه آوری گونه آنقوت در اراضی تالاب صالحیه نظرآباد استان البرز
با توجه به جوجه آوری آنقوت ها ولزوم حفاظت از این گونه ، تالاب مذکور به صورت مرتب توسط محیط بانان مستقر در نظر آباد، دهیاری و شورای روستای صالحیه مورد پایش مستمر قرار می گیرد.

فردین حکیمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان البرز  به خبرگزاری برنا در استان البرز گفت: شرایط مطلوب زیستگاهی و امنیت بالای تالاب صالحیه موجب شد تا برای اولین بار در استان البرز گونه آنقوت در اراضی اطراف تالاب لانه سازی و زادآوری نماید.
وی اظهار داشت: با توجه به جوجه آوری آنقوت ها ولزوم حفاظت از این گونه ، تالاب مذکور به صورت مرتب توسط محیط بانان مستقر در نظر آباد، دهیاری و شورای روستای صالحیه مورد پایش مستمر قرار می گیرد.
آنقوت با نام علمی Tadorna ferruginea پرنده ای است با گردنی بلند و خوش فرم باجثه ای درشت، از خانواده اردک های غازنما که رنگی نارنجی یک دست با سر و گردنی کم رنگتر قابل تشخیص می باشد.
آنقوت‌ها از گیاهان آبزی و ماهیان تغذیه می کنند و وقتی بیرون از آب هستند از علف‌ها، دانه‌ها، حشرات و نرم‌تنان تغذیه می‌کنند.
آنقوت ها درسواحل ماسه‌ای، دریاچه‌ ها، کنار رودخانه‌ ها، کشتزارها و حتی در مناطق خشک زندگی می کنند و عموماً در حفره‌های روی زمین و داخل شن‌ها و بعضاً در شکاف صخره‌ها و روی درختان لانه می‌سازند.
این گونه بین 6 تا 12 تخم می گذارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز