معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور:

واحدهای تولیدی لرستان به حقوق اولیه مصرف کنندگان توجه کنند/بیشترین شکایات مصرف کنندگان مربوط به خودرواست

۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۱۶:۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۰۸۸۱۶
واحدهای تولیدی لرستان به حقوق اولیه مصرف کنندگان توجه کنند/بیشترین شکایات مصرف کنندگان مربوط به خودرواست
از واحدهای تولیدی استان انتظار می رود پس از رعایت صداقت در انجام معاملات به موضوع حفظ و ارتقاء کیفیت کالا، ارائه خدمات پس از فروش و فروش کالا با قیمت عادلانه توجه کنند زیرا این موارد از حقوق اولیه مصرف کنندگان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، وحید منایی ،معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  امروز در نخستین  همایش تجلیل از رعایت کنندگان برتر حقوق مصرف کنندگان استان لرستان با بیان اینکه بیشترین شکایات مصرف کنندگان اقلام پرمصرف سرمایه ای مربوط به خودرو بوده است  تصریح کرد:برآورده کردن انتظارات مصرف کنندگان از واحدهای تولیدی کالا و خدمات حول محورهایی همچون لزوم ارتقاء کیفیت کالا، تعیین عادلانه قیمت و ارائه خدمات مناسب به مصرف کنندگان است.

منایی افزود: مطابق آیات قرآنی احترام به حقوق دیگران و ادای آن از نشانه های تکامل انسانی است لذا احترام به جان و مال مردم از حقوق مسلم افراد جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: از واحدهای تولیدی استان انتظار می رود پس از رعایت صداقت در انجام معاملات به موضوع حفظ و ارتقاء کیفیت کالا، ارائه خدمات پس از فروش و فروش کالا با قیمت عادلانه توجه کنند زیرا این موارد از حقوق اولیه مصرف کنندگان است.

این معاون با اشاره  به تهیه دستورالعمل های اجرایی از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خصوص اقلام پرمصرف کالایی خاطر نشان کرد: دستورالعمل هایی در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان خودرو، تایر یا لاستیک های خودروهای سبک و سنگین، لوازم خانگی و ماشین آلات کشاورزی تهیه شده و مطابق آن به شکایات مصرف کنندگان در اسرع وقت رسیدگی می شود.

منایی گفت:چنانچه مصرف کننده نسبت به کالایی شکایت داشته باشد میتواند شکایت خود را به واحد ستادی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال کند که مطابق این ضوابط به شکایت رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: سامانه های الکترونیکی برای رسیدگی به شکایات مردمی راه اندازی شده و سامانه ۱۲۴ نیز در این زمینه فعال است.

منایی بیان داشت: میانگین زمانی رسیدگی به شکایات مردمی در شهر تهران بین ۴۵ دقیقه تا یکساعت بعد از دریافت شکایت  است و همکاران ما با دریافت شکایات از طریق سامانه ۱۲۴ طی این زمان در محل وقوع تخلف حاضر شده و بررسی کارشناسی انجام می دهند.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: تا اردیبهشت امسال بیشترین شکایات مصرف کنندگان اقلام پرمصرف سرمایه ای مربوط به خودرو بوده است وروند رسیدگی به تخلفات مربوط به خودرو بین دو تا سه هفته طول خواهد کشید.

وحید منایی یادآورشد : باید قدر این ظرفیت های طبیعی و نیروی انسانی موجود در استان لرستان را دانست و مدیران استانی با تهیه برنامه های هدفمند و خط مشی مناسب نسبت به مدیریت این سرمایه ها در راستای تحقق شعار تولید صادرات محور  عمل کنند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز