مدیرکل آموزش وپرورش لرستان :

رقابت ۲۲هزار و ۴۸۰دانش آموز پایه سوم متوسطه در امتحانات نهایی

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۰۸:۴۱:۳۷
کد خبر: ۴۰۸۹۴۰
رقابت ۲۲هزار و ۴۸۰دانش آموز پایه سوم متوسطه در امتحانات نهایی
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در حاشیه بازدید از تعدادی از حوزه های برگزاری امتحانات نهایی گفت : 22هزار و 480دانش آموز پایه سوم متوسطه در امتحانات نهایی رقابت می کنند .

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در حاشیه بازدید از تعدادی از حوزه های برگزاری امتحانات نهایی گفت : 22هزار و 480دانش آموز پایه سوم متوسطه در امتحانات نهایی رقابت می کنند .

  گودرز کریمی فر با اشاره به حضور 13هزار و 326دانش آموز پیش دانشگاهی در امتحانات خرداد ماه افزود : اگر یادگیرى را ایجاد تغییر در رفتار دانش آموزان بر اثر تجربه‌هاى آموزشى بدانیم، باید اندازه‌گیرى میزان تغییرات ایجاد شده در رفتار شاگردان، بر اساس هدف‌هاى تعیین شده در فعالیت‌هاى آموزشی را امتحان بنامیم

 وی در ادامه  امتحان را  نوعى ارزشیابى ناظر بر اندازه‌گیرى آموخته‌هاى شاگردان عنوان کرد و افزود : معلم باید نقش خود را که فراهم کردن موقعیت و امکانات مناسب آموزشى و پرورشى و هدایت فعالیت‌هاى آموزشى شاگردان به منظور رشد همه جانبه آنان است، به درستی انجام دهد و  تنها به انتقال حقایق علمى و اندازه‌گیرى آن حقایق ضبط شده توسط فراگیران به منظور عبور آنان از کلاسى به کلاس دیگر ماکتفا نکند .

کریمی فر ادامه داد :معلم باید  ارزشیابى را از وجه ناآگاهانه به شکل آگاهانه درآورد و بداند که ارزشیابی، تنها براى صدور جواز عبور شاگرد از یک کلاس به کلاس دیگر نیست. بلکه باید پس از بررسى میزان پیشرفت تحصیلى شاگردان و تعیین عوامل مؤثر در آن، براى رفع نواقص و اشکالات موجود، برنامه ریزی کند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد : براى نیل به این هدف، معلم نیازمند شناخت ویژگى‌هاى بدنی، روانی، اجتماعی، عاطفى و همچنین توانایى‌هاى علمی، استعدادها و نارسایى‌هاى شاگردان خود است؛ زیرا هدف آموزش و پرورش تنها انتقال معلومات و حقایق علمى نیست، بلکه برآوردن نیازهاى همه‌ جانبه دانش آموزان  است، به طریقى که همه آنان بتوانند استعداد و توانایى‌هاى خود را از قوه به فعل درآورند.

کریمی فر در ادامه سخنان خود افزود : معلم در ارزشیابى مستمر از فرایند آموزش موظف است از یک طرف به رشد گروهى و پیشرفت همه افراد کلاس توجه کند و از طرف دیگر، متوجه کمبود‌هاى آموزشى و نقایص پیشرفت تک‌تک فراگیران باشد و به کشف و برطرف کردن عواملى که سبب چنین کمبودها و نقایصى شده است بپردازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز