مدیر کل آموزش وپرورش لرستان خبرداد:

۱۶۱هنرستان فنی، حرفه ای و کاردانش دراستان فعالیت دارند

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۰۸:۴۶:۰۴
کد خبر: ۴۰۸۹۴۷
۱۶۱هنرستان فنی، حرفه ای و کاردانش دراستان فعالیت دارند
در حال حاضر ۱۱ هزار و ۶۰۰ هنر جو در این هنرستان ها مشغول به تحصیل است که باید به تناسب نیاز جامعه و بازار کار به توسعه توازن رشته های تحصیلی و هدایت دانش آموزان به سمت رشته های کاربردی و فنی همت گماشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان ،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در بازدید از هنرستان کشاورزی منطقه ویسیان با اشاره به فعالیت ۱۶۱هنرستان فنی، حرفه ای و کاردانش دراستان لرستان گفت : در حال حاضر ۱۱ هزار و ۶۰۰ هنر جو در این هنرستان ها مشغول به تحصیل است که باید به تناسب نیاز جامعه و بازار کار به توسعه توازن رشته های تحصیلی و هدایت دانش آموزان به سمت رشته های کاربردی و فنی همت گماشت.

وی کاربردی کردن آموزش ، کارآفرینی و  درآمدزایی در هنرستان ها  را یک ضرورت جدی عنوان کرد و گفت : اگر آموزش های رسمی در مدارس به کسب مهارت منجر شود ، دانش آموز می تواند از این مهارت ها برای کارآفرینی و درآمد زایی استفاده کند و آموزش را برای زندگی بهتر به کار گیرد .

کریمی فر سطحی نگری و حافظه محوری را از آسیب های آموزش سنتی برشمرد و گفت : به نظر می رسدکه باید  هنرستانها  نقش خود را به خوبی ایفا کرده  و تحرک ،پویایی و نشاط لازم را در هنرجویان به وجود آورند .

وی در ادامه به نقش مهم و تاثیرگذار مدیر و عوامل اجرایی هنرستانها هم اشاره کرد و گفت : جذب مدیران خلاق و علاقمند و عوامل اجرایی با انگیزه در ترغیب دانش آموزان به سمت رشته های فنی ،حرفه ای و کاردانش بسیار مهم و تاثیر گذاراست .

کریمی فر تاکید کرد : آموزش در هنرستانها بیشتر از آنکه تئوری باشد، باید عملی و کاربردی باشد و محیط هنرستانها بیشتر یادآور کار ،تلاش  و ممارست برای یادگیری مهارت های عملی باشد .

وی در ادامه تصریح کرد : بیش از 32درصد دانش آموزان کشور در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند که باید تلاش شود تا در بازه زمانی مشخص آمار هنرجویان لرستان هم به این میانگین نزدیکتر شود   .

کریمی فر زیرساخت های موجود را در هنرستانها مناسب برشمرد و افزود : باید از این ظرفیت ها حداکثر بهره برداری به عمل آید وی ادامه داد : برای ترغیب دانش آموزان برای ورود به این آموزش ها و همین طور ایجاد انگیزه در بین هنرجویان ، برنامه های متعددی همچون کاربردی کردن آموزش  و درآمدزایی آموزش های فنی و حرفه ای تدارک دیده شده است که در حال  اجرا ست .

کریمی فر در ادامه  آگاهی و اطلاع رسانی کافی درباره رشته های فنی و حرفه ای در بین خانواده ها، دانش آموزان و جامعه را لازم برشمرد و گفت : باید رشته های فنی ،حرفه ای و کاردانش را به خانواده ها معرفی کرد و  توانمندی ها، ظرفیت ها و جایگاه شغلی این رشته ها را در جامعه نهادینه کرد .

در ادامه این جلسه که معاون آموزش متوسطه و روسای ادارات فنی حرفه ای ، حراست و تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان لرستان و روسای آموزش و پرورش ویسیان ، معمولان ،چگنی و عشایری نیز حضور داشتند ،موانع و چالش های پیش رو  مطرح و تصمیمات لازم برای فعال کردن هنرستان کشاورزی ویسیان اتخاذ شد . 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز