معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان درگردهمایی معاونین آموزشی جهاد دانشگاهی کشور: :

۵۰۷ پروژه باید در راستای پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی در لرستان اجرا شود

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۱:۵۰:۳۴
کد خبر: ۴۰۹۰۹۰
۵۰۷ پروژه باید در راستای پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی در لرستان اجرا شود
۵۰۷ پروژه باید در راستای پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی در لرستان اجرا شود لذا بر این اساس باید ۳۷ پروژه در سال جاری و مابقی این ۵۰۷ پروژه در سال ۹۶ اجرایی شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان ، امروزدر چهل و دومین گردهمایی معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی کشور که در خرم آباد برگزارشد  گفت: ۱۱۰ طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد و توسعه لرستان تا پایان سال اجرایی می شوند.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه : یکی از مهمترین معضلات و مشکلات استان مسئله معیشت مردم و بالا بودن نرخ بیکاری استان در دوره های پی در پی است  تصریح کرد: بر این اساس از سال ۹۳ تا کنون بر اساس ارزیابی هایی که از شرایط استان داشتیم و با پیگیری ها و تصمیم سازی های مدیریت ارشد استان، تلاش برای احیای ظرفیت های راکد استان به عنوان الگوی توسعه استان در دستور پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان کرد:  استارت اقتصاد مقاومتی عملا از دو سال پیش در لرستان زده شده بود و امروز لرستان به عنوان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است.

این معاون استاندار بیان داشت: ۵۰۷ پروژه باید در راستای پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی در لرستان اجرا شود لذا بر این اساس باید ۳۷ پروژه در سال جاری و مابقی این ۵۰۷ پروژه در سال ۹۶ اجرایی شوند.

شاهرخی با بیان اینکه برای اجرای این اهداف نیز نقش بسیار مهمی برای مراکز و موسسات آموزشی و علمی در استان قائل هستیم خاطر نشان ساخت : راه اندازی سه مرکز رشد علم و فناوری تا پایان سال، ایجاد دو مرکز شکوفایی خلاقیت، ایجاد شهرک فناوری آزاد برای حمایت از بخش خصوصی، ایجاد مرکز درمان ناباروری و رویان در استان از مهمترین هدف گذاری های صورت گرفته در بخش آموزش و پژوهش استان به حساب می آید.

وی اظهار داشت:  ۲۰ شرکت دانش بنیان دیگر تا پایان سال باید درلرستان  ایجاد شود که ایجاد ۵ شرکت از این تعداد توسط جهاد دانشگاهی باید صورت بگیرد.

معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان  یادآور شد:اخذ مجوز تولید ۲۰۰ کالای دانش بنیان و تجاری سازی دو محصول دانش بنیان نیز باید بر اساس هدف گذاری در استان اجرایی شود.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه آموزش و پژوهش از اصلی ترین نیازهای کشور است تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در این زمینه یکی از پرکارترین و کم ادعا ترین مجموعه هاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز