مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان در نشست اقتصاد مقاومتی لرستان گفت:

در سال ۹۵ تعداد ۷۱ واحدو در سال ۹۶ تعداد ۵۶ واحدطرح راکدرا درحوزه کشاورزی احیاخواهیم کرد/ ۵.۷ درصد تولید آبزیان کشور مربوط به لرستان است

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۱۲:۴۰:۰۹
کد خبر: ۴۰۹۵۳۹
در سال ۹۵ تعداد ۷۱ واحدو در سال ۹۶ تعداد ۵۶ واحدطرح  راکدرا درحوزه کشاورزی احیاخواهیم کرد/ ۵.۷ درصد تولید آبزیان کشور مربوط به لرستان است
میزان خرید گندم در استان طی سال زراعی ۹۶-۹۵ حدود ۴۴۸ هزار تن است وپیش بینی می شود در سال جاری ۲۶ هزار و ۳۰۰ تن و در سال ۹۶ حدود ۲۶ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز خریداری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان  ،عبدالرضا بازدار،مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان ، صبح امروزدر نشت  اقتصاد مقاومتی لرستان   گفت:، میزان تولید محصولات زراعی، دامی و باغی استان در سال گذشته را ۲.۷ میلیون تن است  

بازداردر حضور وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: سطح زیر کشت محصولات زراعی لرستان در سال حدود ۵۸۶ هزار هکتار و محصولات باغی ۵۲ هزار هکتار است.

وی افزود: ۱۲۷ طرح راکد و نیمه تمام در حوزه کشاورزی  لرستان وجود داردکه  سازمان جهاد کشاورزی لرستان قصد دارد در سال ۹۵ تعداد ۷۱ واحد و در سال ۹۶ تعداد ۵۶ واحد راکد و نیمه تعطیل بخش کشاورزی را احیا کند.

بازدار ضمن تاکیدبر  برنامه ریزی های این سازمان برای توسعه محصولاتی چون گندم، دانه های روغنی، شکر، حبوبات و ذرت دانه ای در سال زراعی ۹۶-۹۵ و ۹۷-۹۶  یادآوری کرد: برای این منظور تجهیز و نوسازی اراضی، توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس، افزایش تولید در محیط های گلخانه ای، تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی و ... در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: میزان خرید گندم در استان طی سال زراعی ۹۶-۹۵ حدود ۴۴۸ هزار تن است  وپیش بینی می شود در سال جاری ۲۶ هزار و ۳۰۰ تن و در سال ۹۶ حدود ۲۶ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز خریداری شود.

بازدار خاطر نشان کرد: ۵.۷ درصد تولید آبزیان کشور مربوط به لرستان است واین استان  در حوزه تولید آبزیان می تواند یک پایلوت ملی باشد.

وی بیان کرد: راه اندازی مجتمع دیناروند را از برنامه های این سازمان برای افزایش کشت محصولات گلخانه ای است

بازدار اظهارداشت: توسعه و کشت داروهای گیاهی به ویژه کشت زعفران و توسعه باغات در اراضی شیب دار نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی گفت:ضریب مکانیزاسیون لرستان ۱.۱ درصد است و بناست در سال ۹۶ این ضریب را به ۱.۹۶ درصد ارتقاء دهیم.

بازدار تصریح کرد:185 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان  آبی هستند و ۳۹ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم های آبی تحت فشار مجهز شدند که برای این اقدام از سال گذشته مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم.

وی خاطر نشان ساخت:مطابق هدف گذاری این سازمان بناست در سال ۹۵ و ۹۶ حدود ۹ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شوند وبرای اجرای عملیات آبخیزداری در لرستان قرار است در سال ۹۵ حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان در دستورکار قرار گیرد.

بازدار ضمن اشاره به تهیه بسته های گندم در سطح استان، شهرستان و مرکز خدمات  یادآورشد:برای این منظور ظرفیت هر مرکز خدمات سنجیده شده و بسته گندم هر مرکز خدمات را مشخص کرده ایم تا بتوانیم به چشم انداز خود در برنامه های سازمان دست یابیم.

بازدار با تاکید برضرورت  تکمیل   سه پروژه استانی در بخش کشاورزی  تصریح کرد: در حال حاضر ساخت شش ایستگاه پمپاژ آب در استان در دستور کار بوده که برای بهره برداری از آن ها حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در برنامه سال ۹۶-۹۵ ساخت ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار شبکه فرعی پیش بینی شده است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی لرستان  همچنین متذکرشد: دو واحد گاوداری بزرگ در لرستان  در دست ساخت است  که یک گاوداری شش هزار راسی شهرستان دلفان و گاوداری دو هزار راسی شهرستان الیگودرز در حال اجرا هستند که با راه اندازی این دو واحد میزان تولید گوشت قرمز در سال ۹۶ به ۳۰ هزار تن خواهد رسید.

عبدالرضا بازدار در خاتمه گفت:میزان تسهیلات لازم برای توسعه کشاورزی استان در سال ۹۶-۹۵ را ۳۳۸ میلیارد تومان است که برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی استان در بخش کشاورزی به ۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای نیازداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز