با هدف توسعه مناسبات اقتصادی؛

وزیر اقتصاد و صنایع کشور آذربایجان با استاندار قزوین دیدار کرد

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۱۴:۰۷:۴۹
کد خبر: ۴۰۹۵۸۰
وزیر اقتصاد و صنایع کشور آذربایجان با استاندار قزوین دیدار کرد
مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنایع کشور آذربایجان به منظور بازدید از احداث راه آهن قزوین- رشت- آستارا وارد قزوین شد و مورد استقبال استاندار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان، واعظی وزیر ارتباطات و فنآوری، علی نورزاد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور وارد قزوین شدند و در شرکت هواپیمایی خدمات ویژه(فرودگاه کشاورزی) قزوین مورد استقبال فریدون همتی استاندار و معاونان استاندار قرار گرفتند.

وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان در دیدار با فریدون همتی در خصوص هدف از سفر به استان گفت: مهمترین هدف ما از سفر به ایران فراهم کردن مقدمات سفر رییس جمهور ایران به آذربایجان است تا بتوانیم به توسعه مناسبات کمک کنیم.

مصطفی اف افزود: اراده روسای جمهوری ایران و آذربایجان توسعه مناسبات در همه زمینه ها به ویژه شبکه حمل و نقلی است که امیدواریم طرح های در حال اجرا از جمله راه آهن بتواند در جابجایی کالا و مسافر نقش آفرین باشد.

وی تصریح کرد: در اجرای این شبکه ریلی حدود هشت کیلومتر در محدوده جمهوری آذربایجان واقع شده که یک پل نیز باید ساخته شود و تا زمان احداث این پل با حذف عوارض اجازه داده ایم کامیونهای ایرانی بدون پرداخت عوارض تا اولین ایستگاه داخل مرز، تردد کنند.

مصطفی اف اضافه کرد: در سفر به استانهای قزوین و گیلان ضمن بازدید از مسیر اجرای شبکه ریلی قزوین به رشت و آستارا وضعیت پیشرفت فیزیکی این طرح را بررسی خواهیم کرد و تلاش می کنیم شرایط را برای بهره برداری از این راه آهن در سال جاری فراهم کنیم.

وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان اظهار داشت: ساخت راه آهن قزوین به رشت و آستارا می تواند در حمل و نقل کالا و مسافر و اتصال کریدور شمال به جنوب نقش مهمی ایفا کند.

نظر شما