امام جمعه ایلام :

دولتمردان کمبودهای جدی ایلام در حوزه اربعین را رفع کنند

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۹:۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۰۹۸۵۱
دولتمردان کمبودهای جدی ایلام در حوزه اربعین را رفع کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دولتمردان و مسئولان کشور باید برای رفع کمبودها و نیازمندی های این استان در زمینه پذیرایی از زوار اربعین حسینی هر چه زودتر چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: امسال سومین سال برگزاری آیین باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی در کربلای معلی است و در 2 سال گذشته بیشترین تعداد زائران ایران و کشورهای همسایه برای حضور در این آیین از مرز بین المللی مهران تردد کردند.
وی ادامه داد: با این وجود، مشکلات زیادی از جمله نبود زیرساخت های لازم برای برگزاری بهتر این مراسم و پذیرایی بهتر از زوار در استان ایلام مواجه هستیم.
خطیب جمعه ایلام افزود: هر سال و در روزهای اوج حضور جمعیت زائر حسینی در این استان مسئولان زیادی به ایلام سفر می کنند و قول های می دهند اما پس از بازگشت این قول ها را یا فراموش کرده یا اصلا در فکر عملیاتی شدن آنها نیستند.
حجت الاسلام لطفی با بیان اینکه سال گذشته حدود 2 میلیون زائر برای شرکت در آیین اربعین از مرز مهران تردد کردند، تاکید کرد: تمام مسئولان استان از استاندار، ائمه جمعه، فرمانداران، مدیران کل، سپاه پاسداران، هلال احمر، کمیته امداد و نیروی انتظامی به مدت یک ماه شبانه روز تلاش کردند تا مشکلی برای زائران پیش نیاید.
وی با تاکید بر اینکه هیچ انتقادی به مسئولان اجرایی استان نداریم، یادآور شد: اربعین یک روز ملی است و نیازمند کمک های کلان برای برگزاری این آیین هستیم به ویژه اینکه در بحث احداث بزرگراه مهران - ایلام حرف هایی زده شده اما در عمل گام موثری بر داشته نشده است.
حجت الاسلام لطفی افزود: چند ماه بیشتر تا اربعین حسینی نمانده است اما هیچ کار چشمگیری نسبت به سال گذشته انجام نشده لذا از مسئولان استدعا داریم در این زمینه چاره اندیشی کنند.
خطیب جمعه ایلام در خصوص پروژه بزرگ تفریحی چغاسبز شهر ایلام هم گفت: این طرح کار بسیار خوبی است اما احتیاج به امکانات و زیرساخت های لازم دارد و همه باید کمک کنند این طرح برای تابستان امسال به بهره برداری برسد.
وی از انباشته شدن زباله در ورودی و خروجی شهر ایلام نیز انتقاد کرد و افزود: انبوه زباله در این مناطق چهره بسیار زشتی به شهر داده زیرا این مناطق پیشانی ورود به استان است و هر کس در این زمینه مسئول است باید توجه لازم را به رفع این مشکل داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام همچنین در خصوص برگزاری کنسرت های موسیقی آن هم به صورت مختلط در شهر ایلام به متولیان امر تذکر داد و اظهار کرد: ما با برگزاری موسیقی مخالف نیستیم اما موسیقی که زمینه فساد را فراهم کند پذیرفتنی نیست.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: ابتدا در این زمینه تذکرهای لازم را می دهم ولی پس از ان به عنوان مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برخورد خواهم کرد.
خطیب جمعه ایلام همچنین در بخش پایانی سخنان خود از کشاورزان و دامداران استان ایلام خواست نسبت به پرداخت زکات به عنوان یکی از واجبات مسلم دین اسلام اهتمام داشته باشند.

 

نظر شما