امام جمعه موقت اصفهان

از ظرفیت تولید در اصفهان استفاده حداکثری شود

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۷:۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۰۹۸۹۳
از ظرفیت تولید در اصفهان استفاده حداکثری شود
امام جمعه موقت اصفهان درخطبه های نماز جمعه گفت: اسراف در نان و نیز صرف مبالغ هنگفت برای خرید و فروش دخانیات در کشور ما نشان دهنده نقص در مدیریت اقتصادی خانواده ها است.

به گزارش برنا از اصفهان ، حجت الاسلام محمدتقی رهبر  در خطبه های نماز جمعه شهر اصفهان با اشاره به لزوم وجود مدیریت اقتصادی در خانواده ها، اظهار داشت: اگر مدیریت اقتصادی در خانواده ها اجرایی شود قطعا فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی نیز عملیاتی خواهد شد.

وی یکی از مصداق های مدیریت اقتصادی را جلوگیری از اسراف دانست و گفت: اسراف در نان و نیز صرف مبالغ هنگفت برای خرید و فروش دخانیات در کشور ما نشان دهنده نقص در مدیریت اقتصادی خانواده ها است.

امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از مصرف زیاد لوازم آرایشی در ایران و نیز اعمال جراحی، اظهار داشت: این واقعیات نشان می دهد که اهتمام جدی برای مدیریت اقتصادی در خانواده ها وجود ندارد.

وی با توصیه مردم به پرهیز از ولخرجی و اسراف، افزود: اسراف بنیان خانواده را تحت الشعاع قرار می دهد و سبب بروز اختلافات زن و شوهری می شود.

رهبر به لزوم اجرای مدیریت اقتصادی در بدنه دولت نیز اشاره داشت و گفت: سیاستمدار درستکار فردی است که تدبیر صحیح در اجرای امور به خرج دهد.

وی به تعطیلی بسیاری از کارخانجات در اصفهان در اثر واردات کالاهای مشابه خارجی اشاره کرد و خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در اصفهان شد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه به دلیل واردات کارخانه ای که پنج هزار نیروی شغلی داشته، تعطیل شده است، بیان کرد: چرا ما نباید از افکاری که پهپادهای امریکایی را مهندسی معکوس می کند استفاده کنیم و به دنبال این بی تدبیری، یک هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی را در اصفهان و کردستان و شیراز دفن کنیم.

وی همچنین با اشاره به تعویق مداوم حقوق بازنشستگان ذوب آهن در اصفهان، اظهار داشت: اینگونه موضوعات از عدم مدیریت صحیح اقتصادی در کشور ناشی می شود.

رهبر در بخش ذیگری از خطبه خود به افتتاح مجلس دهم شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مجلس آتی اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کند و برای مبارزه با استکبار جهانی گام های بزرگی بردارد.

وی اضافه کرد: پیگیری مطالبات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نیز تصویب مسائلی همچون انرژی هسته ای، مذاکرات طبق نظر رهبر معظم انقلاب، از انتظارات مردم از مجلس دهم است چراکه حرف مردم حرف رهبری است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز