سی و نهمین دوره مسابقات قرآن در شاهرود و میامی به کار خود پایان داد

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۵:۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۱۰۴۷۰
سی و نهمین دوره مسابقات قرآن در شاهرود و میامی به کار خود پایان داد
امام جمعه شاهرود، بازگشت به قرآن را راه امام و شهدای انقلاب اسلامی دانست و در مراسم سی و نهمین دوره مسابقات قرآن در شاهرود و میامی گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب در سال 41 راه نوینی برای مردم دنیا گشود که ترجمه روشن آن راه در قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه برای مبارزه با آمریکا راهی جز پناه بردن به این برترین کتاب الهی وجود ندارد، افزود: از صدر اسلام همواره قاریان قرآن زمینه را برای تحول هر منطقه آماده می‌کردند؛ بنابراین قرآن پیش از پیامبر گرامی اسلام(ص) مدینه را فتح کرده بود.

امام جمعه شاهرود، ضمن انتقاد از عدم حضور برخی مسئولان استانی و شهرستانی در این آئین، گفت: حضور مسئولان می‌تواند باعث رونق، احترام و انگیزه در بین برگزارکنندگان رویدادهای قرآنی باشد که متاسفانه در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه شاهرود شاهد این موضوع نبودیم لذا باید گفت از مسئولان انتظار بیش از این می‌رود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه شهر معلمان دین و اخلاق نیازمند توجه بیشتری از جانب مسئولان به برگزاری این مسابقات است، افزود: برگزاری چنین مسابقاتی با دست خالی تنها برای بهتر دیده شدن استعدادها انجام می‌شود، اما تاکنون به اندازه‌ای که مردم آمادگی و استقبال می‌کنند، فضای مناسبی ایجاد نشده است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه حضور مسئولان استانی باعث تشویق برگزارکنندگان رویداد قرآنی می‌شود، افزود: مسابقات قرآنی فضای بسیار خوب و معنوی را میهمان شهر و دیارمان کرده که تداوم آن نیازمند توجه ویژه مسئولان به این زمینه است.

سیدمحمدرضا ‌هاشمی با بیان اینکه بهترین راه رفع آسیب‌های اجتماعی عمل به قرآن کریم است، ابراز داشت: عمل به قرآن می‌تواند زندگی ما را از آسیب‌های اجتماعی دور سازد و این نهضت حفظ قرآن کریم، مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌تواند در تغییر رویکرد جوانانمان نسبت به مسائل قرآنی مفید واقع شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود نیز در این مراسم، مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه را ویترین مسابقات قرآنی کشور دانست و گفت: مسابقات قرآن اوقاف در شرایط و فضایی برگزار می‌شود که تشویق جوانان در همه عرصه‌ها و ایجاد فرصتی برای عرض اندام، کسب تجریه و ارتقاء آگاهی‌های قرآنیان به نحوی در دستور کار قرار بگیرد که همگان قدر و ارزش کلام‌الله مجید را بهتر و بیشتر دریابند.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی افزود: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با ثبت نام یک هزار و 400 نفر خواهر و برادر در مقطع بالای 18 سال شامل 900 نفر از بانوان در 12رشته و 500 نفرآقایان در 13 رشته از جمله حفظ کل قرآن، حفظ 15جزء، حفظ 10، پنج، دو و یک جزء قرآن کریم، قرائت، تحقیق، تلاوت، تفسیر، اذان، دعاخوانی و تواشیح برگزار و چهره نتایج نخست رشته‌های مختلف پس از اتمام داوری‌ها مشخص شد.

در پایان این رقابت‌ها نفرات اول تا سوم در 12رشته خواهران و 13رشته برادران مورد تجلیل قرار گرفتند همچنین قرائت استاد احمدی وفا، قرعه‌کشی سفر معنوی کربلا، اجرای توشیح و ادعیه معنوی و تجلیل از برگزارکنندگان این دوره از رقابت‌ها، بخش‌های مختلف آئین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز