استاندار آذربایجان شرقی:

عملکرد استان در بحث اقتصاد مقاومتی مستقیما توسط رهبر معظم انقلاب رصد می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۹:۴۳:۰۹
کد خبر: ۴۱۰۵۲۰
عملکرد استان در بحث اقتصاد مقاومتی مستقیما توسط رهبر معظم انقلاب رصد می‌شود
جبارزاده اهتمام ویژه سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی را خواستار شد و گفت: توجه ویژه به بازار روسیه در این زمینه مورد تاکید است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: عملکرد استان در بحث اقتصاد مقاومتی مستقیما توسط رهبر معظم انقلاب رصد می‌شود و مدیران دولتی و بخش خصوصی استان وظیفه سنگینی در این زمینه دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده با اشاره به گزارش وزیر کشور به رهبری در خصوص انتخاب آذربایجان شرقی و دو استان دیگر به عنوان الگوی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری، افزود: رهبر انقلاب این انتخاب را اقدام ارزشمندی دانسته‌اند که این موضوع وظیفه همه مسوولان استان را سنگین‌تر می‌کند و همه باید بدانیم که عملکرد استان علاوه بر دولت مستقیما توسط رهبری نیز رصد می‌شود.

وی تصریح کرد: باید با انگیزه مضاعف تلاش کنیم تا بتوانیم در پایان سال کارنامه موفق و درخشانی را به مردم و رهبری ارایه کنیم.

وی، اهتمام ویژه سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی را خواستار شد و گفت: توجه ویژه به بازار روسیه در این زمینه مورد تاکید است.

جبارزاده همچنین با بیان این که تامین و توزیع مواد اولیه واحدهای تولیدی یکی از طرح‌های سند تدبیر توسعه است، افزود: صنایع غذایی در این زمینه یکی از اولویت‌ها خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این نشست، صنایع معدنی را یکی دیگر از بخش‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: از بخش خصوصی فعال در بخش معدن انتظار داریم برای رونق این بخش و حل مسایل و مشکلات، راهکارهای عملیاتی و بایدها و نبایدها را احصا و به شورای گفت‌وگو اعلام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین رعایت قانون در واگذاری معادن را سیاست قطعی و برگشت‌ناپذیر مدیریت استان اعلام کرد و گفت: متاسفانه واگذاری غیراصولی و غیرقانونی معادن در سال‌های گذشته باعث مشکلاتی در این بخش شده است، اما در دو سال اخیر هیچ معدنی در استان بدون اعلام رسمی و مزایده عمومی واگذار نشده است که این سیاست با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

نظر شما