با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور:

هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۹:۵۱:۰۴
کد خبر: ۴۱۰۵۲۱
هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان برگزار شد
هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان با حضور محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، خدیجه نی زاری رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه ساز کشور، معاون عمرانی استانداری لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و جمعی از مدیران و خیرین مدرسه ساز در محل باغ گلستان خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان با حضور محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، خدیجه نی زاری رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه ساز کشور، معاون عمرانی استانداری لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و جمعی از مدیران و خیرین مدرسه ساز در محل باغ گلستان خرم آباد برگزار شد.

 رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این مراسم گفت: ۳۳ درصد از مدارس کشور باید ایمن سازی شوند که با مشارکتی که از جانب خیرین مدرسه ساز مشاهده می شود امیدواریم بتوانیم به این هدف دست یابیم.

محمدرضا حافظی اولین خیر مدرسه ساز را بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بنیانگذار کبیر انقلاب عنوان کرد و گفت : آن امام راحل هر ساله مبالغی را برای مشارکت در این امر مقدس اختصاص می داد ند .وی در ادامه به تاکید امام راحل مبنی بر اینکه همه کشور باید به مدرسه تبدیل شود، اشاره کرد و افزود : در حال حاضر شاهد هستیم در تمام شهرها و روستاهای کشور آثار مشارکت خیرین مدرسه ساز مشاهده می شود.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز ۱۹ سال پیش امر مدرسه سازی را در کشور آغاز کردند، بیان داشت: زمانی مدارس در سطح کشور چهار نوبته بود و دانش آموزان زیادی امکان تحصیل در این مدارس را نداشتند.

رئیس جامعه  خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه هنگامی که حرکت خیرین مدرسه ساز در کشور آغاز شد من باور نداشتم روزی این حرکت با عشق و علاقه مردم فرهنگ دوست مواجه شود، افزود: در اولین سال شکل گیری مجمع خیرین مدرسه ساز کشور شاهد کمک ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی خیرین بودیم.

حافظی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ اعتبار دولت در امر مدرسه سازی معادل ۳۸۶ میلیارد تومان بود، تصریح کرد: کمک خیرین در این سال معادل ۷۴۰ میلیارد تومان شد و همت خیرین از دولت در امر مدرسه سازی پیشی گرفت.

وی با اشاره به اینکه هر سال که از عمر مجمع خیرین مدرسه ساز می گذرد میزان مشارکت مردم در این امر خیر پرشورتر و اثرگذارتر می شود، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و هزار خیر در سراسر جهان در امر مدرسه سازی مشارکت می کنند.

رئیس جامعه  خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه هر کسی شایستگی ندارد در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت کند، عنوان کرد: سال گذشته در دیدار با رهبر انقلاب ایشان فرمود بعد از انقلاب جامعه خیرین مدرسه ساز پدیده مبارکی است که در کشور به وجود آمد و این مجمع نمونه بارز سپردن کار به مردم و مشارکت آن ها در امر اقتصادی است.

حافظی با بیان اینکه دانش آموزان اسلامشهر تهران با قلک های خود مدرسه مهرورزان را احداث کردند، اضافه کرد: در استان گلستان ۱۲۶ هزار و ۱۱۲ قلک بین دانش آموزان توزیع شد که رقم هایی از ۲۰۰ تومان تا ۲۵ هزار تومان در آن ها بود که ارزش این قلک ها از رقم های میلیاردی کمک خیرین بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد مدارس کشور را خیرین احداث و بازسازی کرده اند، اظهار داشت: ۳۳ درصد از مدارس کشور باید ایمن سازی شوند که با مشارکتی که از جانب خیرین مدرسه ساز مشاهده می شود امیدواریم بتوانیم به این هدف دست یابیم.

حافظی با بیان اینکه پیش بینی می شود در راستای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده آمار مدارس خیرساز به ۳۷ درصد برسد، افزود: همچنین پیش بینی می شود امسال میزان تعهد مردم در امر مدرسه سازی بیش از هزار میلیارد تومان باشد.

رئیس جامعه  خیرین مدرسه ساز کشور مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی را مطلوب دانست و گفت: در کشور خیرینی وجود دارد که بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در امر مدرسه سازی کمک کرده اند.

حافظی با بیان اینکه در کشورهای ترکیه، امارات، کانادا و آمریکا در راستای ساخت مدارس ایرانی توسط خیران مدرسه ساز اقدام می شود، عنوان کرد: ۱۰ درصد جمعیت کشور در خارج از ایران زندگی می کنند که باید تلاش شود فرزندان این خانواده ها در مدار ایرانی و با حضور معلم ایرانی تحصیل کنند تا از بیگانه شدن آن ها با فرهنگ و زبان فارسی جلوگیری شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان هم  در این جشنواره گفت : هیچ امر خیری نظیر مدرسه سازی نیست و این کار خیر از آنجا که در راستای انسان سازی است امری بی بدیل است.

محمد اصلانی با اشاره به اینکه کار خیر در همه تمدن ها و فرهنگ ها امری پسندیده است، بیان داشت: مدرسه سازی جزء بهترین کارهای خیر بوده و سرآغاز انسان سازی است.

وی گفت: هیچ جامعه ای راه سعادتمندی را کسب نمی کند مگر اینکه در زمینه انسان سازی و رسیدن به کمال گام بردارد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان هم  گفت: تا کنون ۲۵۶ پروژه شامل هزار و ۳۲ کلاس درس را با کمک مردم خیر و نیک اندیش، شرکت ها و بانک های استان توانسته ایم بسازیم.

سیدمحمدعلی رضوی به میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: درسال گذشته تعداد ۸۲۳ نفر در استان در امر مدرسه سازی مشارکت کردند که ۱۲۳ نفر از آن ها خیر بانو، ۶۵۶ خیر مرد و ۴۴ نفر خیر حقوقی بودند.

وی افزود: همچنین سال گذشته بنیاد برکت، قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء، شرکت ها و بانک ها نیز در امر مدرسه سازی مشارکت کردند.

 

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان بیان داشت: تا پایان هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تعداد ۲۲۹ پروژه درغالب ۹۵۵ کلاس درس با زیربنای ۹۵ هزار و ۳۰ متر مربع در استان احداث شد.

رضوی اضافه کرد:  بعد از هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال گذشته ۵۵ پروژه در قالب ۱۸۱ کلاس درس با زیربنای ۲۲ هزار و ۵۶۶ متر مربع در دست اجرا بود که خوشبختانه ۲۷ پروژه در قالب ۷۷ کلاس درس با زیربنای هفتت هزار و ۷۸۶ متر مربع در پایان سال ۹۴ تکمیل و تحویل آموزش و پرورش داده شد.

وی گفت: درحال حاضر ۲۸ پروژه درقالب ۱۰۴ کلاس درس و زیربنای ۱۴ هزار و ۷۸۰ متر مربع در دست اجرا بوده  که تا شهریور ماه سال ۹۵ باید تحویل آموزش و پرورش استان قرارداده  شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان عنوان کرد: تا کنون ۲۵۶ پروژه شامل هزار و ۳۲ کلاس درس با کمک مردم خیر و نیک اندیش، شرکت ها و بانک های استان لرستان توانسته ایم بسازیم و تحویل آموزش و پرورش استان دهیم.

وی به اجر و پاداش کسانی که در راستای امر مدرسه سازی قدم برمیدارند اشاره کرد و گفت: حتی با کمک های ناچیزی که به اندازه یک خشت باشد می توانیم در امر مدرسه سازی کمک کنیم که ثواب و مرحمت الهی این امر همانند ثواب خیرین مدرسه ساز است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز