نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز:

بیشترین درآمدهای کشور از طریق مالیات تأمین می شود

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۱۰:۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۱۰۵۴۷
بیشترین درآمدهای کشور از طریق مالیات تأمین می شود
داوود محمدی در بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان گفت: بعد از تغییر نظام بودجه ریزی کشور، امروزه با کاهش وابستگی اقتصادی به نفت، نقطه ثقل درآمدها بر مالیات استوار می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان  ضمن ضرورت حرکت به سمت اقتصاد مالیات محور و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی تاکید کرد: وظیفه و مسئولیت ادارات مالیاتی در شرایط کنونی اقتصاد کشور سخت و دشوار است. بعد از تغییر نظام بودجه ریزی کشور و کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت، امروز نقطه ثقل درآمدهای کشور بر مالیات استوار می باشد.

محمدی عنوان کرد: در بودجه امسال باید بیش از 75درصد از درآمدهای کشور از طریق مالیات تأمین شود. پایه تحقق شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی بر دوش نظام مالیاتی کشور است. ما هنوز با شرایط مطلوب و ایده آل در اقتصاد کشور فاصله داریم و همچنان 80درصد از بودجه کل کشور صرف هزینه های جاری می شود و 20درصد صرف امور توسعه ای و زیربنایی کشور می شود درحالی که این وضعیت در کشورهای توسعه یافته کاملا برعکس است.

وی در ادامه افزود: حجم دولت در کشور ما باید کوچک شود و چالاکی آن افزایش یابد تا دولت به مسئولیت نظارت و کنترل مشغول شود. ضریب بهره وری در کشور پایین و میزان مصرف بالاست و این شرایط به هیچ وجه شایسته کشور و ملت ما نیست.

نایب رییس کمیسیون اصل90 مجلس نهم به حساسیت و سختی های کار کارکنان ادارات مالیاتی اشاره کرد و گفت: در اداره مالیات همزمان باید هم به تکالیف قانونی عمل شود و هم رضایت مودیان جلب شود.

محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی نباید به فشار مضاعف به مودیان خوش حساب و قانونمند منجر شود، شناسایی مودیان جدید و برخورد با فرار مالیاتی را یکی از بهترین اقدامات جهت افزایش درآمدهای مالیاتی دانست.

محمدی با اشاره به تصویب اصلاحیه اخیر قانون مالیاتهای مستقیم در مجلس و جرم محسوب شدن فرار مالیاتی گفت: علی رغم اینکه رویکرد قانون گذار در این موضوع جرم انگاری نبود اما به دلیل اهمیت موضوع در اصلاحیه اخیر فرار مالیاتی جرم محسوب شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در پایان با تشکر از تلاشها و زحمات مدیریت و کارکنان اداره کل، کسب موفقیت ها و دستاوردها را در این اداره کل، ناشی از تدبیر، دانش و تلاش مجموعه مدیریت و کارکنان این اداره دانست.

در ابتدای این مراسم پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان ضمن تشکر و قدردانی از حضور دکتر محمدی در اداره کل و حمایتهای ایشان از مجموعه، گزارشی از فعالیتها، دستاوردها و موفقیتهای اداره کل ارائه داد وی در این نشست تاکید کرد که آخرین مهلت ارائه اظهار نامه مالیاتی صاحبان مشاغل31خرداد می باشد.

در پایان این مراسم به پاسداشت تلاشها و زحمات پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان لوح تقدیری از طرف نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی به مدیرکل امور مالیاتی استان اهدا شد.

2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز