به مدت ۱۰ روز

اجرایی شدن بیش از ۲۹۰۰ آیتم تعمیراتی در فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۱۲:۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۱۰۶۳۱
اجرایی شدن  بیش از ۲۹۰۰ آیتم تعمیراتی در فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی
تعمیرات اساسی پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه‌ریزی ۲ هزار و ۹۲۳ آیتم تعمیراتی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سید مجتبی سجادی اظهار داشت: این تعمیرات اساسی در فازهای شش تا هشت مجتمع آغاز شده است و تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی یک اتفاق مهم و بسیار تأثیرگذار با هدف پایداری تولید گاز در مجتمع است، افزود: با توجه به بازه‌ زمانی کوتاه تعمیرات، این مهم با برنامه‌ریزی دقیق واحدهای مربوطه برای افزایش ایمنی و صرفه‌جویی در هزینه‌‌ها برنامه‌ریزی شده است که بر اساس برنامه در ۱۰ خرداد‌ ماه به پایان می‌رسد.

سجادی یادآور شد: این تعمیرات با ۲ هزار و ۹۲۳ آیتم تعمیراتی و در بخش‌های مختلفی که مهم‌ترین آنها تعمیرات مشعل، تعویض مولکولارسیو بستر گازی، عملیات تعمیرات ولوها، مبدل‌های برقی، عملیات PM بر روی تجهیزات ابزار دقیق است، در زمان کمتری نسبت به سال‌های قبل اجرایی خواهد شد.

این مسؤول با اشاره به کاهش زمان تعمیرات اساسی و نقش مهم آن در افزایش تولید پالایشگاه تصریح کرد: این عمل مدیون تلاش متخصصان پالایشگاه برای انجام بخشی از کارهای تعمیرات اساسی در زمان عملیاتی بودن پالایشگاه بوده و بدون کاهش تولید انجام شده است.

وی به تعداد نفرات مشغول در بازه تعمیرات اساسی اشاره و عنوان داشت: در بازه تعمیرات اساسی حدود ۴۰۰ نفر نیروی انسانی در تعمیرات اساسی مشغول خواهند بود که این افراد در بخش‌های مهمی از قبیل تعمیرات، بازرسی، مهندسی و ایمنی که پررنگ‌تر از بقیه واحدهاست فعالیت دارند.

مدیر تعمیرات اساسی پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم تعمیرات اساسی امسال بدون حادثه و با ایمنی کامل در زمان تعریف شده به پایان برسد تا بتوانیم با آمادگی کامل به سمت تولید حداکثری در ادامه‌ سال حرکت کنیم.

 

نظر شما