مدیر امور آبفای شهر قدس بیان کرد:

لوله‌گذاری و نصب انشعاب‌های فاضلاب شهر قدس شتاب می‌گیرد

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۸:۴۵:۱۳
کد خبر: ۴۱۰۹۵۲
لوله‌گذاری و نصب انشعاب‌های فاضلاب شهر قدس شتاب می‌گیرد
مدیر امور آبفای شهر قدس گفت: از ابتدای سال 1394 عملیات لوله‌گذاری و نصب انشعاب‌های فاضلاب در سطح منطقه با اولویت مناطق سنگی بالای محور بلوار امام حسین (ع) به منظور برطرف کردن مشکلات بهداشتی و زیست محیطی و جمع‌آوری فاضلاب‌های خانگی و آب‌های سطحی آغاز شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در غرب تهران، مدیر امور آبفای شهر قدس لوله‌گذاری و نصب انشعاب‌های فاضلاب شهر قدس گفت: از ابتدای سال 1394 عملیات لوله‌گذاری و نصب انشعاب‌های فاضلاب در سطح منطقه با اولویت مناطق سنگی بالای محور بلوار امام حسین (ع) به منظور برطرف کردن مشکلات بهداشتی و زیست محیطی و جمع‌آوری فاضلاب‌های خانگی و آب‌های سطحی آغاز شد.

او افزود: در همین راستا فقط از بهمن‌ماه سال 94 تاکنون این امور اقدام به عملیات اجرایی لوله‌گذاری بیش از 130 متر از نقاط انفصال شبکه فرعی در خیابان‌های سامان دوم و میدان امام حسین (ع) و همچنین اجرای 160رشته انشعاب در خیابان‌های سردار جنگل، شهامت، پوریای ولی و ....  کرده است.

بهزاد رضوانی خاطرنشان کرد: آبفای شهرستان قدس همچنین نصب انشعاب 2500 فقره با اولویت مناطق دارای بافت سنگی، اجرای شبکه به طول 7.5 کیلومتر و نصب انشعاب به تعداد 1500 فقره با اولویت مناطق دارای بافت سنگی و اجرای 17.5 کیلومتر شبکه  و نصب انشعاب به تعداد 5000 فقره به همراه فروش انشعاب را در برنامه‌ کاری خود دارد.

بهره‌برداری از مخزن 5 هزار مترمکعبی سرخه حصار

 

این مخزن با 90درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که پس از بهره‌برداری سهم زیادی در ذخیره، بهبود کیفیت و فشار آب منطقه دارد.

بهزاد رضوانی گفت: یکی از مشکلات منطقه در راستای تامین و توزیع مناسب آب آشامیدنی با کیفیت و کمیت مناسب کمبود سرانه مخزن در سطح منطقه است. با عنایت به اهمیت موضوع این امور اقدام به ساخت یک باب مخزن با ظرفیت 5 هزار مترمکعب در سرخه حصار کرد.

مدیر امور آبفای شهر قدس افزود: این مخزن با 90درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که پس از بهره‌برداری سهم زیادی در ذخیره، بهبود کیفیت و فشار آب منطقه دارد.

رضوانی با ارائه گزارشی از عملکرد چهارماهه امور آبفای شهرستان قدس، از بهمن 1394 تا اردیبهشت 1395، گفت: آبفای شهرستان قدس دارای 41 حلقه چاه آب با تولید روزانه 1100 مترمکعب، 6 مخزن با ظرفیت ذخیره‌سازی 40هزار و 500 مترمکعب و 300 کیلومتر شبکه آبرسانی است.

وی ادامه داد: این امور دارای حدود 50 هزار رشته انشعاب و 105هزار آحاد در بخش آب می‌باشد. در بخش فاضلاب نیز تعداد 17843 رشته انشعاب و آحاد 37470 است.

رضوانی در مورد تصفیه‌خانه شهر قدس نیز گفت: این تصفیه‌خانه با طراحی 4 مدول است که تاکنون مدول اول آن با ظرفیت 150 هزار نفر و خروجی پس آب 120 لیتر بر ثانیه از سال 1393 به بهره‌برداری رسیده است و پس از تکمیل ظرفیت آن به 550هزار نفر افزایش خواهد یافت.

پیشرفت بیش از 90 درصدی اجرای خطوط شبکه

مدیر امور آبفای شهر قدس با اعلام اینکه تعهد این امور اجرای 21 کیلومتر خط شبکه اصلی و 213 کیلومتر شبکه فرعی بوده است عنوان کرد: تاکنون 18 کیلومتر خط شبکه اصلی و 110 کیلومتر خط شبکه فرعی اجرا شده است و مابقی نیز در دست اجراست.

حفر چاه‌های جدید

رضوانی درباره حفر 6 حلقه چاه‌ جدید گفت: باتوجه به موقعیت خاص منطقه و مهاجرپذیر بودن آن و افزایش روزافزون جمعیت و به تبع آن افزایش نیاز آبی منطقه که لزوم ساخت منابع آبی جدید جهت تامین آب آشامیدنی را ایجاب می‌کند این امور اقدام به شناسایی نقاط مناسب جهت حفر چاه کرد و در این راستا ضمن تملک 5 قطعه زمین اقدام به اخذ مجوز و استقرار دو دستگاه حفاری به طور همزمان در نقاط قیم، حیدری 4، سایپا دیزل 2، زیتون 3 و زیتون 4 کرد.

1881 متر اصلاح شبکه

مدیر امور آبفای شهر قدس با اشاره به اصلاح شبکه‌هایی که در راستای افزایش کیفیت آب آشامیدنی در این محدوه انجام شده است بیان داشت: با توجه به فرسودگی بخش وسیعی از شبکه توزیع آب منطقه که منجر به بروز حوادث مکرر و همچنین سهم بالایی که این حوادث بر روی هدر رفت آب دارند این امور با بررسی و مطالعه نقاط متراکم حوادث با استفاده از سیستم ثبت حوادث ( G.I.S ) اقدام به شناسایی مسیرهای پرتراکم حوادث و اصلاح شبکه فرسوده مناطق مورد نظر کرد و در  این راستا نسبت به اجرای 1881متر عملیات اصلاح شبکه کرد که این امر سهم بسزایی در کاهش حوادث و اتلاف آب شرب منطقه داشته است.

وی افزود: از جمله عواملی که منجر به بروز مشکل در تامین آب آشامیدنی منطقه می‌شود عدم تناسب قطر شبکه با آحاد مشترکان و نیاز آبی بعضی مناطق است که در این راستا نیز اصلاح و تغییر قطر شبکه مسیرهای مذکور در برنامه اجرایی این امور قرار گرفت.

حذف شبکه‌های موازی

رضوانی در مورد حذف شبکه‌های موازی عنوان کرد: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که شبکه‌های موازی در بهره‌برداری بوجود می‌آورند مانند شکستگی و هدر رفت بالا، این امور اقدام به شناسایی و حذف شبکه های موازی به طول 1000 متر در خیابان طالقانی منطقه کاووسیه با حذف 20 رشته انشعاب از شبکه قدیم و اتصال آن به شبکه جدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز