مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت:

عمل به نص قانون می تواند روندهای اداری را تسهیل نماید

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۹:۴۳:۲۸
کد خبر: ۴۱۱۰۲۳
عمل به نص قانون می تواند روندهای اداری را تسهیل نماید
محمدپور گفت: قوانین و مقررات باعث ایجاد نظم و هماهنگی در فعالیت ‎ها و پرهیز از سلیقه ای عمل کردن در همه حوزه ها علی الخصوص حوزه فرهنگ می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: عمل به نص قانون می تواند روندهای اداری را تسهیل نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، "محمد محمدپور" در نشست شورای معاونین این اداره کل با اشاره به لزوم حاکمیت قانون در امور اداری، گفت: قوانین و مقررات باعث ایجاد نظم و هماهنگی در فعالیت ‎ها و پرهیز از سلیقه ای عمل کردن در همه ی حوزه ها علی الخصوص حوزه  فرهنگ می شود.

وی، نگرش سیستمی در حوزه فرهنگ را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: کارکنان حوزه ی فرهنگ باید در برنامه ریزی و عمل جامع نگر باشند چراکه اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مثابه یک دستگاه مرجع فرهنگی در تنظیم و تدوین خط و مشی های فرهنگی استان، نقش مهمی بر عهده دارد.

محمدپور تصریح کرد: فقدان یک نظام منسجم و قانونمدار موجب بروز پیامدهای نامیمونی در عرصه  اداره  این حوزه و به تبع آن سلیقه مداری و قائم به فرد بودن امور می شود و باید شیوه ای به کار گرفته شود و کارگروهها در این حوزه به نحوی برنامه ریزی کنند تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و آینده فرهنگی قابل قبول و مطلوبی را برای استان آذربایجان شرقی با این پیشینه غنی فرهنگی و هنری  رقم بزنند.

وی در مورد واسپاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به مردم  به عنوان یکی ازرویکردهای اساسی این اداره کل تاکید کرد و آمادگی اداره کل را برای واگذاری برخی از برنامه ها به موسسات و انجمن های فرهنگی و هنری اعلام کرد و گفت: باید  با تدبیر و برنامه ریزی صحیح، این اداره  کل به مجموعه ای چابک در حوزه فرهنگ و هنر تبدیل شود تا بتواند به  برنامه ریزی در سطح کلان بپردازد.

وی با اشاره به لزوم فراهم کردن زمینه حضور برای اهالی فرهنگ و هنر، اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع و ارتباط مستمر و تاثیرگذار با اصحاب فرهنگ و هنر اصلی ترین رویکرد این اداره کل است و مدیران شهرستانی و ستادی در برنامه ریزی های خود باید ابتدا عایدات هر برنامه اجرایی برای بالندگی و تعالی استان را مد نظر داشته باشند.

محمدپور همچنین بهره گیری از پتانسیل غنی فرهنگی و هنری در استان و برنامه ریزی براساس آن را از دیگر اولویت های این اداره کل برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز