استاندار لرستان خبر داد:

نیاز عمده لرستان به مرکز تحقیقات بلوط

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۵:۳۷:۵۵
کد خبر: ۴۱۱۳۱۱
نیاز عمده لرستان به مرکز تحقیقات بلوط
استاندار لرستان گفت : در حالی که لرستان قلب زاگرس است نیازمند یک مرکز تحقیقات بلوط است .

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،در جلسه بررسی فناوری های زیست محیطی نوین افزود: جنگل های بلوط زاگرس میانی زندگی هفت هزار و 500 نفر را به طور مستقیم غیر مستقیم تحت تاثیر دارد و قسمت قابل توجهی از آب ،پروتئین و لبنیات کشور را تامین می کند .
وی اظهار کرد : متاسفانه در سال های این جنگل ها دچار پدیده زوال شده اند و سالیانه حدود دو هزار و 500 هکتار از این جنگل ها به علت تخریب که 95 درصد به دلیل عوامل انسانی است از بین می رود.
وی بیان کرد :بلوط در حال حاضر سرمایه مردم این منطقه است و این در حالی است که سالانه 21 هزار نفر از این افراد به دلایل مختلف از جمله بیکاری کوچ می کنند .
وی ادامه داد :در این راستا بلوط به منظور کاربردهای اقتصادی باید مورد مطالعه قرار گیرد چراکه یک درخت اقتصادی است و در کشورهایی مانند پرتغال کاربردهای گسترده ای دارد .
استاندار لرستان گفت : در حالی که لرستان قلب زاگرس است نیازمند یک مرکز تحقیقات بلوط است .
وی افزود :با توجه به اینکه در حال حاضر فعالیت های دانش بنیان نقش چشمگیری در عرصه های اقتصادی ایفا می کنند سرعت فعالیت های دانش بیان در کشور باید دو چندان باشد .
وی اظهار کرد :در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شرکت های دانش بنیان باید پیشتاز باشند و اقتصاد را به دنبال خود حرکت دهند .
بازوند بیان کرد : نهادهای ناکارآمد را باید شرکت های دانش بنیان کارآمد و فعال کنند و در این راستا به لرستان نیز کمک شود .
وی اضافه کرد : یکی از ظرفیت های بزرگ لرستان خاک مرطوب است که انتظار می رود در سال اقتصاد مقاومتی با توجه به پایلوت قرار گرفتن این استان معاونت علمی و فناوری ریسات جمهوری به توسعه و الگو قرار گرفتن این استان کمک کند .

استاندار لرستان گفت :شهرستان خرم آباد با توجه به پتانسیل های فراوان قابلیت انتخاب به عنوان شهر سبز را دارد .
وی افزود : خرم آباد پیشینه سر سبزی و ظرفیت حدود پنج میلیون متر مکعب آب در فصل بهار و چشمه های فراوان را دارد و در نوبت ثبت یونسکو قرار دارد .
وی اظهار کرد: همچنین این استان دارای 93 هزار دانشجو است که درصد قابل توجهی از این افراد در دانشگاه های اصلی و مادر این استان در خرم آباد تحصیل می کنند که می توانند کمک قابل توجهی به فعالیت های دانش بنیان استان باشند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز