مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان:

۱۲ روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده است/فعال بودن بیش از ۱۰۰ رشته صنایع دستی در استان

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۰۸:۳۱:۴۱
کد خبر: ۴۱۱۴۶۰
۱۲ روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده است/فعال بودن بیش از ۱۰۰ رشته صنایع دستی در استان
در حال حاضر 12 روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده و از مجموع بیش از 100 رشته صنایع دستی فعال، 50 درصد مختص و بومی لرستان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، غلامرضا سلیمانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان روز دوشنبه در نخستین نشست مشترک مدیران ستادی معاونت گردشگری و معاونان گردشگری استان ها  که در لرستان برگزار شده بود با بیان اینکه تا پایان سالجاری،500 تخت اقامتی به ظرفیت گردشگری استان افزوده می شود تصریح کرد: در این راستا 15 طرح از مجموع 46 طرح نیمه تمام گردشگری استان امسال احیا شده و به بهره برداری می رسد.

سلیمانی افزود: : در حال حاضر 34 مرکز اقامتی پذیرایی با استعداد یکهزار و 400 تخت و همچنین 24 دفتر خدمات مسافرتی در استان فعال است.

وی بیان کرد: 50 مجتمع پذیرایی و خدماتی بین راهی در است ان وجود و امسال اسکان گردشگران و مسافران در مراکز اقامتی، هشت تا 10 درصد افزایش یافته است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: نوروز امسال اقامت مسافران از 450 هزار نفر در سال گذشته به 482 هزار نفر رسید و خرم آباد به عنوان یکی از هفت شهر برتر گردشگری کشور معرفی شد.

این مسئول گفت: سه میلیون و 150 هزار نفر از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان دیدن کرده اند که با توجه به این تعداد و همچنین نگهداری 12 هزار قطعه شی تاریخی بی نظیر در قلعه فلک الافلاک خرم آباد، ایجاد شرایط مناسب برای رفاه و رضایت گردشگران در دستور کار است.

وی بیان داشت: در حال حاضر 12 روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده و از مجموع بیش از 100 رشته صنایع دستی فعال، 50 درصد مختص و بومی لرستان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز