رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست زرندیه :

فعالیت ۳۹ واحد صنعتی آلاینده

۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۱۶:۴۸:۳۵
کد خبر: ۴۱۱۶۳۹
فعالیت ۳۹ واحد صنعتی آلاینده
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست زرندیه گفت: در این شهرستان 39 واحد صنعتی دارای پتانسیل آلایندگی هستند که همواره مورد پایش و بازرسی اداره محیط زیست زرندیه قرار می گیرند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ، حامد طالبی با اشاره به اینکه شهرستان زرندیه دارای سه شهرک صنعتی در شهرهای مامونیه، زاویه و پرندک است، اظهار کرد: در ناحیه صنعتی مامونیه 300، زاویه 152 و پرندک 88 واحد مجوز استقرار دارند که از این تعداد به ترتیب 109، 44 و 53 واحد دارای پروانه بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: این واحدها علاوه بر پایش موظف هستند هر سه ماه یکبار با مراجعه به آزمایشگاه مورد اعتماد اداره حفاظت محیط زیست، گزارش خود ارسالی به این نهاد تحویل دهند.

رئیس محیط‌زیست زرندیه گفت: در پایش‌ها مولفه‌هایی نظیر آب، هوا، پساب و خاک واحدهای صنعتی مورد بررسی قرار می‌گیرد چراکه باید با استانداردهای موجود مطابقت داشته باشد و در صورت نداشتن استانداردهای لازم با واحد مورد نظر برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: امسال با توجه به بازرسی‌ها و آنالیزهای موجود، یک واحد آلاینده در شهر صنعتی پرندک پس از دریافت اخطار و عدم توجه به اصلاح فعالیت، طبق قانون پلمپ شد.

طالبی خاطرنشان کرد: در سال 94 هم تعدادی از واحدهای صنعتی پتانسیل آلایندگی داشتند که تنها یک واحد آلاینده پلمب شد.

 

نظر شما