مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی:

معلمان مسئول، فرهنگ سازی در فضای مدیریتی را تحقق می بخشند

۱۳۹۵/۰۳/۱۴ - ۰۷:۰۵:۵۴
کد خبر: ۴۱۲۷۲۲
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در همایش معلمان مسئول در دستگاه های اجرایی در مشهد، حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سیدکمال حسینی در این مراسم اظهار داشت: معلمان مسئول، فرهنگ سازی در فضای مدیریتی را در همه مراحل و فضاها محقق می کنند.

وی افزود: معلمان مسئول باید به ضرورت و جایگاه خود در عرصه فرهنگ سازی در جامعه توجه داشته باشند زیرا این امر به گفتمان سازی و ایجاد پدیده های اجتماعی در جامعه کمک می کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه دو مفهوم نقش و شخصیت در جامعه شناسی رابطه متقابلی با یکدیگر دارند، افزود: معلمانی که شخصیت اجتماعی تری دارند در ایفای نقش خود در جامعه موفق تر هستند.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در فضای چهره به چهره و کلاسی عملکرد خوبی داشته است، بیان کرد: معلمان مسئول با دست به قلم شدن، رسانه بودن خود را عملی می کنند و در این روند نه تنها ایجاد گفتمان می شود بلکه به ایجاد پدیده های مناسب اجتماعی نیز کمک می شود.

وی در ادامه به اهمیت و جایگاه ویژه آموزش و پرورش در جامعه اشاره کرد و افزود: حدود 40 درصد از جمعیت جامعه با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: دغدغه امروز آموزش و پرورش کمبود مدرسه نیست بلکه توجه به افزایش کیفیت آموزش است که باید اذعان کنیم چندان رضایت بخش نیست.

سیدجواد حسینی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خواستار رفع بی سوادی در برنامه پنجم توسعه شده اند، افزود: تلاش امروز آموزش و پرورش فراهم کردن شرایط تحصیل برای فرزندان خانواده هایی است که به مدرسه نمی روند.

وی با اشاره به اینکه معلمان مسئول باید خود را معلم بدانند، بیان کرد: ارتقای کیفیت معلمی و راهکارهای آن در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش مورد توجه است اما در حوزه عملیاتی به علت عدم وجود نیرو و منابع مالی مورد نیاز موفقیتی حاصل نشده است.

حسینی با اشاره به سهم 11.7 درصدی اعتبارات مالی آموزش و پرورش در کشور گفت: افزایش سهم اعتبارات این سازمان توسط معلمان مسئول تسهیل می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم اعتبارات در میان ادارات کشور به آموزش و پرورش اختصاص دارد افزود: با توجه به اینکه 99 درصد این اعتبارات مربوط به حقوق معلمان و پرسنل می شود می توان از طریق سه شیوه اعتبارات دولتی، توسعه مشارکت ها با بخش خصوصی و مردمی همراه با تحقق ظرفیت های درون آموزش و پرورش سهم اعتبارات مالی این سازمان را ارتقا داد.

199معلم استان خراسان رضوی مسئولیت‌های مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی دارند که از آن جمله می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مدیرکلی، شهرداری، ریاست ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، عضویت در شورای اسلامی شهر اشاره کرد.

خراسان رضوی 90 هزار فرهنگی و 50 هزار بازنشسته فرهنگی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز