همزمان با هفته محیط زیست:

اعلام برنامه های اجرایی در استان چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۳/۱۵ - ۰۹:۵۷:۴۰
کد خبر: ۴۱۲۹۰۶
اعلام برنامه های اجرایی در استان چهارمحال و بختیاری
رییس ستاد برگزاری هفته محیط زیست در استان مهمترین برنامه های اجرایی در هفته محیط زیست را اعلام کرد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ شهرام احمدی با اشاره به اینکه 16 تا 22 خرداد ماه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با عنوان هفته محیط زیست با شعار "به سوی طبیعت برای زندگی" ابلاغ شده است، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، در اولین روز از این هفته کلنگ احداث شهرک پسماند شهرکرد، به عنوان اولین اقدام مهم در زمینه بازیافت پسماند در استان به زمین خواهد خورد.

 

احمدی از برگزاری همایشی با موضوع پسماند در شهر سامان خبر داد و اظهار داشت: مهمترین اقدام در این هفته، استفاده از تمام ظرفیت ها در اداره کل و سایر دستگاه های مرتبط برای تنویر افکار عمومی و جلب حمایت مردم در حفظ محیط زیست به عنوان بستر تمام فعالیت ها خواهد بود.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، همکاری با رسانه های ارتباط جمعی، خصوصا رسانه ملی در جهت قرارگرفتن اصل پنجاهم قانون اساسی به عنوان یک مطالبه مردمی را از دیگر اقدامات پیش بینی شده توسط ستاد بزرگداشت این هفته عنوان کرد و افزود: برگزاری نشست با شهرداری و شوراهای اسلامی شهرهای استان، همچنین هم اندیشی با تشکل های زیست محیطی و تقدیر از چهره های حامی محیط زیست در استان، برگزاری تورهای مختلف جهت آشنایی گروه های تاثیرگذار در جامعه، افتتاح پروژه های عمرانی زیست محیطی، نشست با صاحبان صنایع جهت تبیین مدیریت سبز در کارخانه ها و مراکز تولیدی و خدماتی استان، برگزاری مراسم های پاکسازی محیط، برپایی نمایشگاه عکس در موزه تاریخ طبیعی استان و انجام تبلیغات محیطی برای حساس سازی مردم نسبت به مقوله محیط زیست از جمله برنامه هایی است که در این هفته اجرا خواهد شد.

 شهرام احمدی تصریح کرد: تشویق و ترغیب مردم جهت انجام به موقع معاینه فنی خودرو و کاهش آلایندگی از دیگر برنامه های در دست اقدام است. وی گفت: در طول این هفته موزه تاریخ طبیعی استان بصرت رایگان پذیرای مراجعین و علاقمندان است.

گفتنی است؛ روز 16 خرداد (5 جون 2016) در سراسر جهان با عنوان روز جهانی محیط زیست گرامی داشته می‌شود. تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال 1972 یعنی 36 سال پیش بر می‌گردد. در آن سال برای اولین بار، سازمان ملل متحد کنفرانسی را با موضوع انسان و محیط زیست در شهر استکهلم سوئد برگزار کرد. همزمان با برپایی این کنفرانس مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که منجر به تشکیل UNEP (برنامه محیط زیست سازمان ملل) شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز