استاندار ایلام : فضای سبز شهری جوابگوی نیاز مردم ایلام نیست

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۱۰:۲۹:۳۶
کد خبر: ۴۱۳۰۶۸
استاندار ایلام : فضای سبز شهری جوابگوی نیاز مردم ایلام نیست
استاندار ایلام گفت: فضای سبز شهری جوابگوی نیاز مردم ایلام نیست و به همین منظور عملیات احداث بوستان جنگلی بلوط در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-محمدرضا مروارید در دیدار با وزیر کشور با اشاره به کمبود فضای سبز شهری در این استان اظهار کرد: تکمیل پارک جنگلی بلوط در منطقه چغاسبز ایلام یکی از اولویت های مدیریت استان است.
وی افزود: این منطقه قبل از احداث بوستان جنگلی چغاسبز به یک مدفن زباله شهری تبدیل ‌شده بود و در ایام جنگ هم یک توپ ضد هوایی در آن مستقر بود که بعد از جنگ ساماندهی این پارک در دستور کار قرار گرفت اما تا سال گذشته اقدام مهمی در آن صورت نگرفت تا اینکه تصمیم به بازنگری در اجرای طرح و عملیاتی کردن آن گرفته شد.
استاندار ایلام با بیان اینکه همه دستگاه ‌ها با استفاده از منابع موجود برای ساخت این بوستان پای ‌کار هستند، یادآور شد: این مجموعه نیاز به ساماندهی دارد.
مروارید ادامه داد: سازماندهی بسیار خوبی در بین دستگاه ‌های دخیل در اجرای این طرح وجود دارد و این سازمان‌ ها از جمله راه و شهرسازی و شرکت های آب، برق و گاز بدون اختصاص اعتبار و فقط با منابع موجود کار می‌کنند و تاکنون 100 عدد جایگاه نشیمن، 100 عدد سطل زباله، 100 عدد آلاچیق، 100 عدد کباب ‌پز و منقل گازی و شش سرویس بهداشتی با 24 چشمه در آن ایجاد شده و در آینده یک باب مسجد نیز در منطقه ساخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه این بوستان در فضایی 60 هکتاری ساخته خواهد شد، گفت: سرانه فضای سبز شهری در استان بسیار پایین است و تمام فضای سبز ایلام بسیار کمتر از فضای این بوستان است و بدلیل دسترسی آسان و نقش آن در پر کردن اوقات فراغت مورد استقبال عمومی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با احداث پاسگاه در این پارک امنیت را برای مردم تامین می‌کند، افزود: سوپر مارکت‌هایی با مالکیت منابع طبیعی در این پارک ایجاد و به اشخاص واگذار خواهد شد همچنین اماکن ورزشی از جمله زمین چمن مصنوعی، والیبال ساحلی و اسکیت در این پارک ایجاد می شود.
مروارید با تاکید بر اینکه جاده‌ای به طول 10 کیلومتر برای دسترسی آسان به پارک ایجاد و جدول‌کشی و آب‌نمای آن در حال انجام است، اضافه کرد: 20 کیلومتر برق ‌کشی در منطقه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تامین آب شرب این پارک در 2 جایگاه به ابعاد 500 متر مکعب و به خط لوله به طول هشت کیلومتر آماده و در برخی نقاط برای حفاظت از جنگل ‌ها و زیباسازی و محدود کردن ورود غیرضروری به جنگل نیز فنس ‌کشی‌ انجام شده است.
مروارید پیشرفت فیزیکی انجام این پارک را بالغ بر 50 درصد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود آماده کردن آن 300 میلیارد ریال نیاز داشته باشد.

** توسعه عمران شهری شهرهای ایلام
استاندار ایلام در این دیدار با تاکید بر توسعه زیر ساخت‌های استان خواستار تامین اعتبارات عمرانی، هزینه‌ای و توسعه زیرساخت‌ها و خرابی‌های ناشی از وقوع سیل، تکمیل زیرساخت‌های اربعین برای سال آینده و همچنین توجه ویژه به استان در توزیع اعتبارات سال جاری شد.
مروارید اظهار کرد: استان ایلام در یکسال گذشته با حوادث و بحران‌های مختلفی از جمله وقوع خشکسالی و کم آبی، زلزله، سیل و غیره روبرو بود که در کنار این عوامل حضور میلیونی مردم در ایام اربعین و برگزاری انتخابات، مدیریت این استان را در شرایط سخت آزموده که با همت مردم و درایت مسئولان همه چیز ختم به خیر گردید حال می‌طلبد که با بررسی و شناخت از همه موضوعات استان، وزارت کشور نسبت به اختصاص اعتبارات ویژه به استان ایلام اهتمام لازم را مبذول دارند.
وی یادآور شد: استان ایلام به سبب نزدیکی به عتبات عالیات و امنیت کامل مرزی از جایگاه و موقعیت ویژه ای در تردد زائران برخوردار است که این مهم می طلبد تا زیرساخت های استان متناسب با حجم تردد زوار توسعه یابند.
استاندار ایلام افزود: استان ایلام به شدت نیازمند جذب اعتبارات و توسعه زیرساختها متناسب با ورود زوار و گردشگران است که باید در برنامه ریزی های کلی به آن توجه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز