هنرمند پیشکسوت آملی درگذشت

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۱۱:۳۴:۱۷
کد خبر: ۴۱۳۲۶۳
هنرمند پیشکسوت آملی درگذشت
غلامحسین آبتین، هنرمند و پیشکسوت عرصه موسیقی و خوشنویسی شهرستان آمل، به دلیل بیماری صعب العلاج در سن 65 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از آمل؛ استاد غلامحسین آبتین امروز یکشنبه در بیمارستان امام رضا (ع) آمل پس از چند روز بستری بودن در نهایت دعوت حق را لبیک گفت.

غلامحسین آبتین در روز عاشورای حسینی سال 1330 از خانواده ای ذاکر و علاقمند به اهل بیت (ع) متولد شد و از بچگی عاشق موسیقی و خوشنویسی بوده است .

وی در سال 1355 در جاده هراز آمل مغازه تابلوسازی تاسیس و همزمان به کلاس خوشنویسی و متعاقبا به فراگیری جدی موسیقی پرداخت.

این هنرمند پیشکسوت و فقید آملی، با پشتکار و علاقمندی وافری که داشت توانست، همزمان 17 نوع ساز موسیقی را به طور کامل یاد بگیرد.

مرحوم آبتین در عرصه خوشنویسی نیز توانمندی های بالایی داشت و غالب آثار خوشنویسی او برگرفته از اشعار پندآموز شاعران نامی و معاصر مانند مولانا، حافظ، سعدی و … بوده و چون علاقه وافری به اشعار مذهبی داشت از اشعار محتشم کاشانی بهره می جست.

مرحوم استاد آبتین دوره های خوشنویسی را نزد اساتید میرخانی، فرادی و … و کلاس های موسیقی سنتی ایرانی را نزد استاد همایون خرم بمدت هفده سال آموزش و از سال 1348 تا سال گذشته سرپرستی گروه موسیقی بزرگ تکیه اسک آمل را عهده دار بود.

در همایش سال گذشته کتابت وحی از مقام هنرمند پیشکسوت غلامحسین آبتین تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

مراسم تشییع این هنرمند فقید آملی صبح دوشنبه اعلام شده و قرار است در قطعه هنرمندان آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم (ع) به خاک سپرده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز