معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی:

افزایش ۱۵ درصدی قیمت خرید تضمینی دانه کلزا باعث توسعه کشت کلزا می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۰۸:۳۳:۰۳
کد خبر: ۴۱۳۶۰۰
افزایش ۱۵ درصدی قیمت خرید تضمینی دانه کلزا باعث توسعه کشت کلزا می‌شود
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی گفتگویی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی دانه کلزا نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش داشته که این امر باعث استقبال کشاورزان و افزایش کشت کلزا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، دکتر سید افشین صفوی با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به افزایش 15 درصدی قیمت خرید دانه کلزا در مقایسه با سال گذشته و افزایش نرخ خرید از 22 هزار ریال به 25 هزار و 300 ریال انتظار می‌رود مزارع ضمن برخورداری از مزایای تناوب کشت کلزا از سود دهی قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری در سطح یک‌هزار و 700 هکتار کلزا در استان کشت شده خاطرنشان کرد: پیش بینی شده حدود 3هزار و 500تن دانه کلزا از این مزارع برداشت شود.

وی تصریح کرد: مزارع کلزا با توجه به رعایت اصول به زراعی کشت و نزولات مناسب جوی وضعیت مزارع از شرایط خوبی برخوردار می‌باشد.

صفوی با بیان اینکه 11 مرکز خرید در زمان برداشت کلزا در 8 شهرستان تعیین و تجهیز شده‌اند گفت: به منظور رفاه حال کلزاکاران 11 نفر از کارشناسان این سازمان با حضور در مراکز خرید بر نحوه خرید نظارت دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال عملکرد مناسبی را در مزارع کلزا شاهد خوهیم بود افزود: کشت کلزا از سوددهی قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

صفوی خاطرنشان کرد: بهاء محصول خریداری شده با توجه به برنامه‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از کشت کلزا چند روز پس از تحویل محصول به کلزا کاران پرداخت می‌گردد.

وی افزود: با توجه به ارزش تناوبی کلزا و کاهش بیماریها و علف‌های هرز در زراعت گندم که موجب افزایش عملکرد و پایداری در تولید گندم می‌گردد تصریح کرد: برنامه توسعه کشت کلزا در اولویت برنامه‌های مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قرار دارد.

گفتنی است  سال گذشته 2700 تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز