حیدرزاده در حاشیه افتتاح سیستم آنلاین تصفیه پساب ۲ واحد صنعتی:

در حوزه محیط زیست باید جهادی و انقلابی عمل کنیم

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۱۲:۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۱۳۸۱۵
در حوزه محیط زیست   باید جهادی و انقلابی عمل کنیم
همزمان با فرا رسیدن هفته محیط زیست با شعار "بسوی طبیعت برای زندگی" سیستم آنلاین تصفیه پساب شرکت پارس دارو و سیستم آنلاین تصفیه پساب شرکت مگا موتور صبح امروز با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افتتاح و به بهره برداری رسید

به گزارش سر پرستی خبر گزاری برنا در تهران، محمدهادی حیدرزاده در حاشیه این مراسم با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی سازمان حفاظت محیط زیست کاهش آلودگی در حوزه های مختلف می باشد، افزود:  از آنجاییکه واحدهای صنعتی یکی از مهمترین منابع آلاینده می باشند،ایجاد سیستم های تصفیه پساب و کنترل خروجی ها گواه این مدعاست که باید آلودگی ها در مبدا کنترل شود و الزامات زیست محیطی باید در این حوزه به جد تعقیب گردد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی بدون رعایت الزامات زیست محیطی نمی تواند پایداری لازم را داشته باشد، گفت: با توجه به بارگزاری صنعتی انبوهی که در حوزه استان تهران صورت گرفته ، موضوع پایش صنایع و الزام به رعایت قواعد و قوانین زیست محیطی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با جدیت پیگیری می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به استقرار 30 درصد صنایع کشور در استان تهران، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت به دنبال سیاستهای انقباضی در راستای جلوگیری از بارگزاری جدید صنایع در استان تهران است.
وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه اگر قرار است پس از برجام، توسعه ای صورت گیرد باید عدالت در آن رعایت گردد، تصریح کرد: توزیع صنایع در سطح کشور نباید بصورت غیر عادلانه انجام شود و فشار بارگزاری های جدید صنایع بر استان تهران و مردم آن اعمال گردد.
حیدرزاده بیان داشت: پیش بینی ما این است که در سال 95، 30 درصد افزایش ایجاد سیستم های پایش آنلاین صنایع را نسبت به سال 94 تجربه کنیم و این موضوع با توجه به دوران پساتحریم در دستور کار محیط زیست استان تهران قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در مجموع 93 واحد صنعتی استان تا پایان سال 94 مجهز به سیستم پایش بر خط شده اند، افزود: براساس مستندات موجود این مقدار تا پایان سال 95 به 300 واحد خواهد رسید و اعتقاد ما این است که اگر تا پایان سال 95 این موضوع تحقق یابد حدود 20 درصد واحد های مشمول در حوزه صنایع استان به این سیستم مجهز شده اند.
حیدرزاده ادامه داد: در پایش های برخط، آلودگی ها بطور لحظه ای توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران پایش می شود و این موضوع به نوبه خود در حوزه های مختلف بخصوص هزینه های سوخت ،  حمل و نقل و نیروی انسانی کاهش چشمگیری به همراه خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه صنایع آلاینده مانند سیمان و معادن باید از تهران به خارج منتقل شوند،افزود: ما باید در حوزه محیط زیست انقلابی عمل کنیم و اگر می خواهیم شاخص های زندگی در تهران به حد معمول و نه حد معقول برسد باید جهادی و انقلابی وارد عمل شد و در اینخصوص می طلبد که یک نگاه جمعی و مشارکت عمومی داشته باشیم.
حیدرزاده در ادامه گفت: احساس می کنیم فاصله ای در فعالیتهای زیست محیطی چه در بخش های صنعتی و چه در بخش های خدماتی برای چند سال در کشور پیش آمده و خوشبختانه نگاه دولت این است که هرچه سریعتر این فرصتهای از دست رفته جبران گردد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در دوران تحریم فشارهای زیادی در حوزه های مختلف صنعت ، بخصوص در بخش خودرو سازی و بخش های دیگر کشور وارد گردید، افزود: انتظار ما این است که در حال حاضر در حوزه خودروسازی کشور هم در فرآیند تولید و هم در محصول به موضوعات زیست محیطی نگاه ویژه و جدیدی معطوف گردد ، چرا که خودرو سهم قابل توجهی در موضوع آلودگی هوا دارد.
وی به تدوین آیین نامه یک در هزار فروش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اخیرا آیین نامه یک در هزار فروش پس از 4 ماه بازنگری  ابلاغ شده و بعد از کارشناسی نهایی، در سطح استان به صنایع ابلاغ خواهد شد.
حیدرزاده پایان اظهار داشت: پس از ابلاغ این آیین نامه به صنایع، این میزان منابع در راستای مسئولیت های اجتماعی باید صرفا و بطور مستقیم در حوزه محیط زیست هزینه گردد.
گفتنی است با افتتاح سیستم آنلاین تصفیه پساب شرکت پارس دارو پارامترهای BOD-COD-TOC-PH و دما  و سیستم آنلاین  تصفیه پساب شرکت مگا موتور پارامتر های دما و PH و COD، از این پس بصورت آنلاین توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران پایش خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز