رضا مددی معاون امورشهری منطقه غرب تهران :

کانون های زیست محیطی در محلات غرب تهران راه اندازی شد

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۰۹:۰۱:۱۰
کد خبر: ۴۱۴۶۲۲
کانون های زیست محیطی در محلات غرب تهران راه اندازی شد
با هدف بهره مندی از مشارکت شهروندان در نگهداری وحفظ محیط زیست با هماهنگی ناحیه3 کانون های زیست محیطی محلات غرب تهران راه اندازی شد.

 به گزارش خبر گزاری برنا در تهران ،رضا مددی معاون امورشهری ومحیط زیست منطقه با اعلام این خبرگفت: در راستای سیاست های مدیریت شهری مبنی بر ضرورت توسعه و جلب مشارکت های مردمی در حوزه محیط زیست،کانون های محلی با بهره گیری از ظرفیت های تاثیر گذار همچون شورایاری ،نخبگان وشهروندان در سطح محلات غرب تهران تشکیل شد.

وی کانون ها را بستری پایدار برای حضور فعالانه و مشارکت داوطلبانه شهروندان در حوزه های مختلف شهری از جمله محیط زیست برشمردوگفت: در این کانون ها فضایی برای مشارکت، حضور آگاهانه ، داوطلبانه و موثر شهروندان در عرصه های مختلف و با بهره گیری از ظرفیت های محلی فراهم می شود تا با فعالیت این کانونها ؛ دستیابی به شهری پاک در ارتقای سلامت شهروندان و بهبودوضعیت محیط زیست شهری تسهیل و به ارتقای عملکرد شهرداری تهران در مدیریت پایدار شهر کمک شود.

وی ضمن مطرح کردن موضوع حکمرانی محله ای در بحث این کانون ها گفت : برپایی کارگاههای آموزشی ، اردوها ، پروژه های زیست محیطی و برنامه های متنوع با توجه پتانسیل محلات و در خواست اهالی از جمله موضوعاتی است که در کانون ها مطرح می شود ضمن اینکه شهروندان جهت عضویت می توانند به سراهای محلات مراجعه کنند.

معاون شهردار منطقه تصریح کرد: به گفته سلیمی این کانونها در چند محور تنوع زیستی ،آب سالم ،زمین پاک ، هوای پاک به فعالیت می پردازند.

مددی درادامه به طرح همیار محیط زیست درمدارس اشاره کردوگفت: مهمترین اولویت‌های مورد توجه در حوزه محیط زیست مدیریت آلودگی هوا،‌مدیریت آلودگی آب و کاهش تولید فاضلاب، مدیریت و کاهش تولید پسماند و مدیریت آلودگی خاک،‌مدیریت مصرف آب، مدیریت مصرف انرژی،حفاظت از تنوع زیستی و گسترش فضای سبز است.

وی با بیان اینکه فاز اول طرح همیاران محیط زیست شهری ویژه کودکان و نوجوانان در حال اجرا است گفت:در این طرح دانش‌آموزان با آموختن روش‌های صحیح پاسدای از محیط زیست آشنا شده وفرهنگ‌سازی و نهادینه شدن اصول پاسداری از منابع طبیعی در بین دانش آموزان ترویج داده می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز