رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان :

چنانچه نکات فنی در کشت گندم آبی رعایت شود از هر هکتار حداقل ۷ تن برداشت خواهد شد/ لزوم استفاده از سیستم آبیاری قطره ای در باغات استان

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۱۴:۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۱۴۸۹۷
چنانچه نکات فنی در کشت گندم آبی رعایت شود از هر هکتار حداقل ۷ تن برداشت خواهد شد/  لزوم استفاده از  سیستم آبیاری قطره ای در باغات استان
کشاورزان باید تکنولوژی روز دنیا را وارد عرصه کشاورزی کنند چرا که با تعامل و همکاری بین متولیان بخش کشاورزی و بهره‌برداران بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ، در نشست هم اندیشی با کشاورزان پیشرو شهرستان خرم آباد  گفت: با وجود زمین های زراعی مناسب چنانچه نکات فنی در کشت گندم آبی رعایت شود از هر هکتار حداقل ۷ تن برداشت خواهد شد.

عبدالرضا  بازدار تصریح کرد: کشاورزان باید تکنولوژی روز دنیا را وارد عرصه کشاورزی کنند چرا که با تعامل و همکاری بین متولیان بخش کشاورزی و بهره‌برداران بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی افزود:استفاده به موقع و اصولی از سموم، بذر مناسب، مبارزه با علفهای هرز و همچنین رعایت تناوب کشت در محصولات کشاورزی  امری ضروری است.

بازدار  خاطر نشان کرد: در سال زراعی ۹۶-۹۵ یک برنامه ویژه در دست اقدام داریم که بر اساس آن بر روی تغذیه محصول و نیاز کودی، رعایت عمق کاشت و مدیریت رطوبت در زمین تأکید شده است 

این مسئول بیان داشت: کانالها و سیستم های آبرسانی نیاز به بازسازی دارند و باید بیش از این قدر آب را بدانیم و استفاده از سیستم آبیاری قطره ای در باغات استان را باید همواره مدنظر قرار دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز