نایب رئیس شورای عالی استانها:

اعتبارات تخصیص یافته جوابگوی نیازهای استانهای کوچک کشور نیست

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۱۴:۴۵:۱۳
کد خبر: ۴۱۴۹۲۹
اعتبارات تخصیص یافته جوابگوی نیازهای استانهای کوچک کشور نیست
نایب رییس شورای عالی استانها با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته به استانهای کوچک جوابگوی نیاز این استانها نیست، گفت: ضروری است تا برای پیشبرد بهتر امور این اعتبارات افزایش یابد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ فیروز آقایی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان فارسان افزود: در بسیاری از شهرها و روستاها قول های مساعدی از سوی مسوولان داده شده اما به سبب نبود اعتبارات این پروژه ها به محرله اجرا نرسیده است.

وی تصریح کرد: ضروری است تا بر اساس قول رییس جمهوری مبنی بر اینکه شهرها باید بودجه لازم داشته باشند و خودکفا شوند، در افزایش اعتبارات این استانها اقدام شود.

آقایی، تعامل بین مدیران و شوراها در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با این وجود اگر دولت تصدی گری و حاکمیت خود را به مردم واگذار کند وضعیت کشور از وضع فعلی بهتر خواهد شد.

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استانها در ادامه تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور را 117 هزار نفر اعلام کرد و افزود:اهمیت نقش شورا در آیات مبارکه قرآن کریم، قانون اساسی و فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است و ضروری است تا به این نهاد و کارکردهای آن بیش از پیش توجه شود.

رییس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: هر مدیری باید به جایگاه شورا و حقوق دیگران احترام بگذارد و با تعامل و همراهی با این نهاد بتواند در راستای خدمت به نظام گام بردارد.

اکبر منصوری ادامه داد: شوراهای اسلامی براساس اصل یکصد و سوم قانون اساسی می توانند مدیران کل، وزرا و شخص ریاست جمهوری را دعوت کرده و از این طریق مشکلات مردمی را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی از آنجاکه با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند باید در برابر مردم پاسخگو باشند و به بررسی مشکلات و نیازهای آن بپردازند.

رییس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این در حالی است که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا مسوولیت اجرایی ندارند بلکه به عنوان مدیران محلی پیگیر مطالبات و نیازها مردم هستند.

به گزارش برنا، در این نشست ، مباحث دو بانده کردن جاده ها و آسفالت معابر، رفع مشکل آب آشامیدنی، اجرای طرح های گردشگری در سطح شهرها، تعیین حق آبه کشاورزان توسط جهاد کشاورزی، احداث مسیل، مرمت، بازسازی و بهسازی کانالها، قنوات و چشمه های آب کشاورزی و تغییر جایگاه دفع زباله مطرح شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز