مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خبر داد

سفر معاون میراث فرهنگی کشور به استان کرمان

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۱۵:۴۲:۲۰
کد خبر: ۴۱۴۹۸۵
سفر معاون میراث فرهنگی کشور به استان کرمان
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور برای بازدید از بافت تاریخی کرمان درتاریخ 20 خردادماه جاری به استان کرمان سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی" با اعلام خبر فوق افزود: معاون میراث فرهنگی کشور در این سفر یکروزه به همراه مدیران حوزه های ثبت آثار تاریخی،حفظ و احیاء و پایگاه های میراث فرهنگی وهمچنین یک هیئت ایتالیایی از بافت تاریخی و بناهای باارزش قدیمی کرمان از جمله قلعه دختر و اردشیر بازدید خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در جلسات و نشست هایی که در این سفر یکروزه صورت می گیرد، کلیه مشکلات حوزه فنی این اداره کل از قبیل موانع ثبت و اصلاح حرایم آثار تاریخی کرمان بررسی می شوند.

وفایی از آغاز کار مطالعاتی بافت تاریخی کرمان در این سفر خبر داد و بیان داشت: هیئتی از مشاورین ایتالیایی که برای دومین بار به کرمان سفر می کنند، فعالیتهای مطالعاتی خود را آغاز می کنند.

وی در ادامه به نشست معاون میراث فرهنگی کشور با استاندار کرمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد:این نشست با حضور مدیران ارشد دستگاههای اجرایی از قبیل مسکن و شهرسازی، شهرداری وغیره برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان بیش از 7 هزار اثر تاریخی شناخته شده وجود دارد بیان داشت: از این تعداد 700 اثر در فهرست آثار ملی کشور  و سه اثر در فهرست میراث جهانی(یونسکو) به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز