توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی؛

پنجمین اعتکاف رضویون در حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۱ - ۱۰:۰۵:۲۶
کد خبر: ۴۱۵۳۹۱
پنجمین اعتکاف رضویون در حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار می شود
همزمان با روزهای پایانی ماه رمضان پنجمین اعتکاف رضویون ویژه فعالان عرصه فرهنگ و جهاد از سوی موسسه خدمات مشاوره¬ای، جوانان و پژوهش¬های اجتماعی آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سرپرست موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش¬های اجتماعی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: اعتکاف رضویون که هر ساله با حضور صدها نفر از فعالان فرهنگی در مسجد گوهرشاد حرم مطهر برگزار می¬شود، امسال نیز در سه روز پایانی (27-28-29) ماه مبارک رمضان برای بهره¬مندی از فضائل معنوی این ماه پربرکت برپا می شود.

علی اکبر عصارنیا با بیان اینکه اعتکاف یک فرصت بی‏ نظیر برای بازسازی معنوی انسان است، افزود: این موسسه به عنوان یک مجموعه فرهنگی، تعمیق باورهای دینی از طریق ترویج سیره و سنت اهل بیت اطهار(ع) را سرلوحه فعالیت‏های خود قرار داده است، از این رو برای پنجمین سال متوالی در دهه آخر ماه مبارک رمضان به پیروی از سنت نبوی، اعتکاف رضویون را در حرم مطهر رضوی برگزار می‌کند.

سرپرست موسسه خدمات مشاوره¬ای جوانان و پژوهش¬های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: این اعتکاف ویژه مدیران، نخبگان و فعالان فرهنگی و جهادی شهر مشهد در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های اعتکاف فرصتی برای پاکسازی درونی و معنویت¬دهی به روح است، تصریح کرد: سخنرانی توسط اساتید برجسته و بیان احکام و قرائت دعای ام¬داوود بعد از ظهر روز سوم اعتکاف از جمله ویژه برنامه¬های  پیش¬بینی شده برای بهره مندی معتکفان پنجمین اعتکاف رضویون است.

 یادآوری می¬شود؛ علاقه¬مندان برای شرکت در این مراسم می توانند از 7 تا 10 رمضان برای ثبت نام به پایگاه اینترنتی http://shajar.aqr.ir/    مراجعه کنند.

افزایش خدمات مشاوره ای حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان

واحد خدمات مشاوره ای حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان روزهای کاری خود را افزایش داد.

به گزارش آستان نیوز، مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی، با بیان این خبر گفت: خدمات مشاوره‌ای دینی ویژه زائران و مجاوران در ایام ماه مهمانی خدا، همه روزه در حرم مطهر رضوی انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: زائرانی که به صورت فردی مایلند در این ایام از مشاوره های دینی و تربیتی بهره‌مند شوند، می‌توانند از ساعت 8 تا 18 به واحد مشاوره دینی حرم مطهر رضوی واقع در سر درب غربی صحن جامع رضوی مراجعه کنند.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی با بیان اینکه در این حوزه بیش از30 استاد و کارشناس برجسته کشوری و استانی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند، اظهار کرد: به منظور رفاه حال هر چه بیش‌تر زائران حضرت رضا(ع) در ماه مبارک رمضان نوبت‌دهی به صورت حضوری انجام می‌شود.

لسانی اذعان داشت: مدرسه پریزاد نیز در زمینه های «دین‌شناسی عمومی»، «علوم قرآنی و حدیث»، «فرق و مذاهب»، «منبع شناسی دینی»، «تربیت فرزند»، «ازدواج» و ... پاسخگوی شبهات دینی، اعتقادی و تربیتی زائران بارگاه منور رضوی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز