چگنی خبر داد:

احیای ۵۰۷ واحد اقتصادی نیمه فعال و تعطیل لرستان درسال۹۶

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۱:۴۰:۵۳
کد خبر: ۴۱۵۵۳۵
احیای ۵۰۷ واحد اقتصادی نیمه فعال و تعطیل لرستان درسال۹۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان : 507 واحد اقتصادی نیمه فعال و تعطیل استان سال96 احیا می‌شود.

  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان : 507 واحد اقتصادی نیمه فعال و تعطیل استان سال96 احیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان  ، علی هادی چگنی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان، افزود: تشکیل کارگروه احیاء واحدهای راکد جهت شناخت ظرفیت‌های غیرفعال، نیمه فعال و تعطیل‌شده استان در بخش‌های مختلف که می‌تواند نقش مؤثری در تغییر شاخص‌های استان داشته باشد در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: 400 هزار میلیارد تومان در کشور برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نیاز است درحالی‌که دولت سالانه فقط می‌تواند 30 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی اختصاص دهد یعنی اگر هیچ پروژه عمرانی جدیدی شروع نشود حدود 14 سال طول می‌کشد پروژه‌های نیمه‌تمام دولت گذشته را  تکمیل کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان تصریح کرد: لرستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دولت‌های گذشته 7000 میلیارد تومان پول نیاز است درحالی‌که در بهترین شرایط  حدود 800 میلیارد تومان پول به استان می‌آید  که با توجه به این وضعیت بنا است بخش خصوصی محور توسعه باشد.

چگنی با بیان اینکه برای توسعه استان سند آمایش، چشم‌انداز  و اشتغال تهیه ‌شده است، اضافه کرد: در سند اقتصاد مقاومتی لرستان 122 طرح عمرانی اقتصادی تا پایان سال 96 اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: در سند اقتصاد مقاومی استان میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌ها تا اسفندماه سال 95، 87.1 درصد در نظر گرفته ‌شده است و 105 طرح اقتصادی تا پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌شده تا پایان سال 96، صادرات غیرنفتی استان از 199 میلیارد دلار به 250 میلیارد دلار و جذب سرمایه‌گذاری خارجی از 50 میلیون دلار به 200 میلیون دلار افزایش یابد.

چگنی با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان حدود 3600 میلیارد تومان اعتبار لازم است، افزود: سعی کردیم در سند اقتصاد مقاومتی استان پروژه‌های کلیدی و ترجیحاً نیمه‌تمام تعریف شوند که در این زمینه بنا است 757 واحد اقتصادی نیمه فعال و تعطیل را به 250 واحد کاهش دهیم.

وی گفت: بیکاری گسترده، مهاجر فرستی، ضعف فرهنگ کار، خشک‌سالی مستمر ازجمله چالش‌های پیش روی اقتصاد مقاومتی است.

 

نظر شما