نماینده اصناف همدان:

وضعیت حجاب مطلوب جامعه اسلامی نیست

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۸:۳۳:۰۴
کد خبر: ۴۱۵۵۷۰
وضعیت حجاب مطلوب جامعه اسلامی نیست
سید حسن شماعی گفت: اصناف استان همدان از وضعیت موجود حجاب در جامعه ناراضی بوده و خواستار اصلاح و رسیدگی به این وضعیت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازاریان استان همدان افزود: وضعیت حجاب در جامعه در شان جامعه اسلامی ما نبوده و بازاریان و اصناف استان همدان خواستار توجه بیشتر مردم به این وضعیت هستند.

وی ادامه داد: وضعیت خیابان های بوعلی و پاساژهای موجود در این خیابان در حوزه حجاب مطلوب نیست در حالی که باید معتقد باشیم که هشت هزار جوان همدانی لایق در راه دفاع از ارزشها و آرمان های انقلاب و اسلام به شهادت رسیده اند.

وی عنوان کرد: اینها جوانانی هستند که با اراده خود رفته اند و برای دستیابی به آرمان های خود از جانشان گذشته اند.

وی با بیان اینکه در قبال این همه شهدا و جانبازان مسئولیت داریم افزود: تا چه زمانی باید شاهد فروش دو محصول همسان با چند قیمت متفاوت در بازار باشیم، این دور از شان جامعه اسلامی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیشتر همدان بازار است و بازاریان ما شخصیت هایی هستند که باید مورد احترام باشند، جامعه اصناف نیز از مسئولان نظام بویژه مسئولان ادارات نیز مطالباتی دارند که خواستار رسیدگی به این درخواست ها هستند.

شماعی بیان کرد: بازار نقش بسیار کلیدی و حساس در اقتصاد مقاومتی دارند که رهبر فرزانه انقلاب نیز بر این موضوع تاکید دارند.

وی اضافه کرد: تا چه زمانی باید شاهد این همه اسراف و زیاده روی در مصرف در جامعه باشیم، اینها نیازمند فرهنگسازی و نظارت است.

وی ادامه داد: تشکیلات جامعه انجمن اسلامی همدان حدود یکسال است که با حضور جمعی از بازاریان تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: بازار سابقه درخشانی به قدمت تاریخ دارد و از قشری تشکیل شده که در همه مناسبت ها حضور موثر و چشمگیر داشته و در هشت سال دفاع مقدس بازار با ارائه کمک های نقدی و چنسی و اهدای شهدای گرانقدر به نظام حماسه آفرید.

وی افزود: بازار از شخصیت هایی تشکیل شده که در زمان های مختلف در عرصه های سیاسی، اجتماعی، تحولات فرهنگی و همکاری با مرجعیت و رهبری پیشتاز جامعه هستند.

وی ادامه داد: فعالیت های انجام شده در سالیان دراز پس از پیروزی انقلاب از طرف اصناف هرگز فراموش نشده است که نمونه آن تشییع پیکر مدافعین حرم از جمله سردار شهید همدانی، سردار شهید شمسی پور و سه شهید گمنام بود که بازاریان کسب و کار خود را تعطیل کردند که این حرکت همدان از نظر همه اقشار مورد پسند بوده و مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت.

شماعی با بیان اینکه جامعه اسلامی اصناف اهدافی را دنبال می کند بیان کرد: این جامعه یک مجموعه مترقی و هدفدار است و متشکل از جمع مردمی بوده و هیچ هزینه ای بر کسی تحمیل نمی کند.

وی برپایی نماز اول وقت، احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر و ترویج احکام اسلامی در بازارها و دیدار از خانواده شهدا را از مهمترین برنامه های این جامعه عنوان کرد.

وی ادامه داد: همواره به بازاریان همدان توصیه می کنیم که هیچگاه نیازمندان را فراموش نکنید و در داد و ستد و خرید و فروش هایتان انصاف را رعایت کرده و در معاملات خود جانب قسط و عدالت را رعایت کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز