فراخوان جشنواره‌های هفته قرآن و عترت لرستان

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۰:۴۴:۵۰
کد خبر: ۴۱۵۷۱۳
فراخوان جشنواره‌های هفته قرآن و عترت لرستان
انتشار فراخوان جشنواره‌های هفته قرآن و عترت لرستان فراخوان جشنواره‌های شعر، فیلم کوتاه و مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی از سری برنامه های هفته ی قرآن و عترت لرستان منتشر شد .

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ، هفته قرآن و عترت استان لرستان، با برگزاری ١٧ برنامه جامع قرآنی در قالب جشنواره‌ها، مسابقات، همایش‌ها و نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار در حوزه قرآن و عترت، ٢٠ لغایت ٢٧ آذرماه ٩٥، همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.

ازجمله برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه، داستان کوتاه، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، شعر، مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی و رسانه‌های مکتوب و دیجیتال در حوزه قرآن و عترت اشاره کرد که با بسته‌شدن تفاهم‌نامه‌های اجرایی و تشکیل دبیرخانه این جشنواره‌ها، فراخوان برخی از این جشنواره‌ها منتشر شده است.

فراخوان جشنواره شعر قرآن و عترت

در این فراخوان آورده شده است؛ جشنواره شعر قرآن و عترت لرستان در موضوعات و محورهای، قرآن، مضامین قرآنی، زندگی و سیره پیامبران، زندگی و سیره امامان معصوم، بهره‌گیری ادبی از شخصیت‌ها و قصه‌های قرآنی، برگزار می‌شود.

طبق این فراخوان شرکت برای عموم شاعران استان آزاد بوده و هر شاعر برای شرکت در این جشنواره، بدون محدودیت قالب باید سه اثر از آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به آدرس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، دفتر قران و عترت ارسال کند.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام اینترنتی از طریق سایت www.qlr.farhang.gov.ir آثار خود را در قالب فایل word به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا سی‌ام مهرماه سال ٩٥ است.

فراخوان جشنواره مقالات و پایان نامه‌های دانشجویی

جشنواره مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات مضامین و معارف دینی و قرآنی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ ایثار و شهادت، کلیه مفاهیم و موضوعات و داستان‌های قرآن و عترت،  زندگی و سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، عفاف و حجاب،  ولایت و مهدویت، وحدت اسلامی، احکام و قوانین اسلامی و سایر موضوعات مرتبط با حوزه قرآن و عترت، برگزار می‌شود.

طبق انچه که در این فراخوان آوره شده، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند چکیده آثار تولیدی خود، از سال ٩٠ تا ٩٤، را در دو رشته پایان‌نامه و مقاله نویسی تا اول مهرماه ٩٥، به دبیرخانه این جشنواره به آدرس دانشکده علوم قرآنی خرم آباد واقع در کوچه ٤ آراسته، نبش ١٦ متری، ارسال کنند.

همچنین شرکت کنندگان در این جشنواره باید حداکثر تا سی‌ام مهرماه ٩٥، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جشنواره فیلم کوتاه قرآن و عترت

دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر خرم‌آباد همزمان با هفته قرآن و عترت لرستان جشنواره فیلم کوتاه را در دو بخش مستند و داستانی با موضوع معارف اسلامی برگزار می‌کند.

این جشنواره با هدف تقویت وتوسعه فضای معنوی و دینی در حوزه فیلم کوتاه، گسترش مفاهیم، آموزش‌ها و پژوهش‌های قرآن و عترت و  ایجاد ارتباط مستحکم بین قرآن و هنرمندان با موضوعات  داستان‌های قرآن وعترت،  مضامین ومعارف دینی و قرآنی،کانون خانواده- سبک زندگی و اسلامی – فرهنگ ایثار و شهادت، راستگویی، کلیه مفاهیم، موضوعات و داستان‌های قرآن و عترت – زندگی سیره رسول اکرم(ص) زندگی و سیره معصومین(ع)، توکل برخدا، نماز، خمس و زکات، ولایت، امربه معروف و نهی از منکر، مهدویت، عفاف و حجاب، فرهنگ ایثار وگذشت و وحدت اسلامی و دیگر موضوعات مرتبط با حوزه قرآن و عترت برگزار می‌شود.

 با انتشار فراخوان این جشنواره، تمامی فیلم‌سازان و تولیدکنندگان فیلم در استان، می‌توانند آثار خود را با حداکثر زمان ٢٥ دقیقه و با مضامین مرتبط با جشنواره حداکثر تا ٢٠ آبان‌ماه به دبیرخانه این جشنواره به آدرس خرم آباد – میدان٢٢بهمن – مجتمع فرهنگی هنری ارشاد انجمن سینمای جوان خرم‌آباد، ارسال کرده یا اثر خود را به‌صورت حضوری به دبیرخانه تحویل دهند.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره‌های هفته قرآن و عترت لرستان،می‌توانند با مراجعه به سایت www.qlr.farhang.gov.ir نسبت به ثبت‌نام در جشنواره‌ها اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز