معاون سیاسی فرماندار بویراحمد

ممنوعیت بکارگیری اتباع خارجی در مشاغل استان

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۱:۵۷:۰۹
کد خبر: ۴۱۵۷۷۸
ممنوعیت بکارگیری اتباع خارجی در مشاغل استان
اولین جلسه کمیته امور اتباع مهاجرین خارجی صبح امروز در فرمانداری به ریاست معاون سیاسی اجتمائی فرماندار بویراحمد برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛عبدالحمید پناهی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و وجود افراد جویای کار ایرانی گفت: ضروری است که موضوع ممنوعیت اشتغال به کار اتباع خارجی توسط بنگاههای کوچک اقتصادی جدی گرفته شود.

معاون سیاسی فرماندار بویراحمد با تاکید به شناسایی اتباع خارجی غیر مجازگفت: بازرسین اداره کل تعاون و مجمع امور صنفی به صورت ادواری بازدید میدانی در این خصوص داشته باشند و کارفرمایان هم نباید تبعه خارجی را به کار بگمارند.

پناهی تصریح کرد: سال گذشته آمار زیادی از اتباع خارجی مشغول به کار داشتیم، انتظار این است مردم نیز در صورت مشاهده چنین مواردی سریعا مراتب را به نیروی انتظامی اعلام کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون فرماندار گفت: با توجه به اینکه استان ما جزو استان های ممنوعه استفاده از اتباع خارجی می باشد لازم است همه دستگاه ها اهتمام جدی در این راستا داشته باشند .

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت های قانونی درباره ممنوعیت بکارگیری اتباع خارجی در مشاغل گفت: در صورت مشاهده ویا گزارش چنین امری باید به دستگاه قضا معرفی شوند.

معاون اجتماعی فرماندار بویراحمد با ابراز نگرانی ار حضور اتباع خارجی غیرقانونی در سطح شهر و تبعات آسیبهای اجتماعی آن گفت: حضور غیرقانونی اتباع خارجی   مسائل و مشکلاتی مانند تحت تاثیر قرار دادن امنیت اجتماعی و شیوع بیماری‌های مختلف را به‌دنبال دارد.

وی، تکدی گری را از مشکلات اجتماعی عنوان کرد وگفت: تکدی‌گری و حضور متکدیان می‌تواند سبب وقوع جرایم مختلفی شود  که به شدت بر چهره شهر تاثیرگذاشته و در تمام ابعاد به جایگاه یک شهر لطمه می‌زند.

معاون فرماندار بویراحمداز دستگاههای مرتبط خواست با شهرداری نسبت به جمع آوری اتباع خارجی که در سطح شهر تکدی گری می کنند اقدام و همکاری کنند.

 

نظر شما