دادستان کرمان عنوان کرد:

تشکیل سه اکیپ قضائی ویژه برخورد قانونی با روزه خواری/توقیف ۷۳خودرو طی ۲۴ساعت گذشته بدلیل ایجاد مزاحمت/دستگیری ۲۱نفر در پارتی شبانه در کرمان

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۳:۳۷:۱۹
کد خبر: ۴۱۵۸۵۶
تشکیل سه اکیپ قضائی ویژه برخورد قانونی با روزه خواری/توقیف ۷۳خودرو طی ۲۴ساعت گذشته بدلیل ایجاد مزاحمت/دستگیری ۲۱نفر در پارتی شبانه در کرمان
دادستان عمومی و انقلاب کرمان از تشکیل اکیپ هایی در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت عمومی در جامعه خبر داد وگفت:این اکیپ ها باجرائمی از قبیل ایجاد مزاحمت برای بانوان،اخلال در نظم عمومی،مقابله با افعال حرام شرعی وقانونی و تهدید علیه امنیت جامعه در دوشیفت روزانه وشبانه برخوردقانونی خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دادخدا سالاری در نشست مطبوعاتی با موضوع روزه‌خواری و مجازات‌های آن با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان اظهار داشت: روزه جزو واجبات ماست و ترک آن به عنوان حرام به شمار می‌رود و روزه‌خواری در ملاعام جرم محسوب می‌شود و با روزه‌خواران طی ماه مبارک رمضان در کرمان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: روزه‌خواری جزو جرایم مشهود است و نیروی انتظامی می تواند وارد عمل شود و با روزه خواران برخورد لازم را انجام دهد.
این مقام قضائی با اشاره به تشکیل سه اکیپ قضائی ویژه برخورد قانونی  با روزه خواری از سوی دادستانی کرمان افزود: ارزش‌های دینی و اسلامی باید در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرد و قضات در قالب اکیپ هایی در معابر عمومی، مغازه‌ها، خیابان و بازار حضور دارند و اگر مشاهده کنند افراد هنجارشکنی و روزه‌خواری می کنند، اقدام لازم را انجام داده و پرونده‌سازی می‌کنند و برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: ارتقای امنیت عمومی در دستور کار قرار دارد با ایجاد مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی و برهم زدن نظم عمومی برخورد می‌شود و این طرح ادامه می‌یابد.
دادستان کرمان اعلام کرد:طی 24ساعت گذشته 5 زن بدیل کشف حجاب درملاء عام در شهر کرمان دستگیر شده اند.
سالاری با بیان اینکه  وقتی خودروها به سطح خیابان می‌آیند دیگر بحث حریم شخصی مطرح نیست و جنبه عمومی دارد،اضافه کرد: 73 دستگاه خودرو طی 24 ساعت گذشته بدلیل ایجاد مزاحمت برای نوامیس،اخلال در نظم عمومی در شهر کرمان توقیف شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید حریم خانواده‌ها رعایت شود، ابراز داشت: پدیده نوظهور و بدهنجار پارتی‌های مختلط را در کرمان داریم و اخیرا دستگیری 21 نفر را در این زمینه داشته‌ایم که حرمت ماه مبارک رمضان را نداشته‌اند و شرب خمر داشته‌اند.
سالاری از کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این کاهش آمار جرایم به علت آثار معنوی ماه مبارک رمضان است.
وی در پایان خواستار حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از سوی افراد شد و ابراز امیدواری کرد: پرونده‌ای برای افراد به علت حرمت‌شکنی در ماه مبارک رمضان تشکیل نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز