درخواست استاندار از مدیران دستگاه های اجرایی:

اجتناب از برگزاری مراسم افطاری بامنابع بودجه دولتی

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۴:۴۷:۱۴
کد خبر: ۴۱۵۹۰۱
اجتناب از برگزاری مراسم افطاری بامنابع بودجه دولتی
استاندار اصفهان از مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران و شهرداران خواست از برگزاری هرگونه مراسم افطاری از منابع بودجه دولتی یا نهادها و شرکت های وابسته به دولت به جد خودداری نمایند.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در پیامی خطاب به مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرمانداران و شهرداران، از آنان خواست از برگزاری هرگونه مراسم افطاری از منابع بودجه دولتی یا نهادها و شرکت های وابسته به دولت به جد خودداری نمایند.

متن این پیام بدین شرح می باشد:

حلول ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی، ماه روزه، نماز و استغفاررا به همه ی شما بندگان مخلص خدا تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق استفاده از برکات روزهای پایان ماه شعبان، ماه پیامبر خدا و انشاالله ماه مبارک رمضان را برای شما از خداوند منان مسئلت دارم.

سنت حسنه اطعام روزه داران که در اسلام هم بر آن تأکید گردیده است و اجر و ثواب زیادی بر آن متصور شده است، در این سال ها به دو صورت از مسیر خود خارج گردیده و به انحراف رفته است، اول اطعام روزه داران در هتل ها و مراکز پذیرایی گران قیمت و اشرافی با هزینه های زیاد و دوم اطعام روزه داران از محل منابع بودجه ی دولتی(بیت المال) و آن هم در شبهای متوالی و متعدد، بر این باورم که هر دو صورت ناصحیح، ناپسند و غیر شرعی است و نباید صورت پذیرد.

لذا از شما مدیر جهادی دعوت می کنم از برگزاری هرگونه مراسم افطاری از منابع بودجه دولتی یا نهادها و شرکت های وابسته به دولت به جد خودداری فرمائید و تنها در صورت امکان با دعوت رسمی و آبرومندانه از بازنشستگان آن نهاد همراه با خانواده آن ها در یکی از شبهای ماه مبارک رمضان به صرف افطار، ضمن ارج نهادن و تکریم و تعظیم این عزیزان، بستر و شرایط لازم را برای ملاقات آن ها با یکدیگر و نیز مدیران فعلی آن نهاد فراهم آورید که حتما رضای خداوند متعال در آن است. بنده در طول مسئولیتم این شیوه را بکار گرفتم و از شادی، رضایت و اشک شوق این بزرگواران بهره مند شدم.

 

 

نظر شما