محمد زاده پودینه اظهار داشت:

شهرک دانش و هفت جوی به ناحیه شهری تبدیل خواهند شد

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۷:۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۱۶۰۷۱
شهرک دانش و هفت جوی به ناحیه شهری تبدیل خواهند شد
رئیس شورای اسلامی شهرقدس در جلسه فوقالعاده شورای شهر گفت: شورا و شهرداری آمادگی این را دارند که هفت جوی و شهرک دانش را به عنوان ناحیه منفصل شهری زیر نظر شهرداری ببرند.

به گزارش خبر گزار برنا در غرب تهران، رئیس شورای اسلامی شهرقدس ضمن فرا رسیدن ماه مبار ک رمضان و با آرزوی قبولی طاعات، عبادات گفت: شهرسان قدس با 2700 هکتار مساحت  تقریبا هیچ حریم قانونی ندارد  و مناطقی چون شهرک دانش، هفت جوی دو حریم شهرستان می تواند بعنوان نهاد منفصل شهری به عنوان حریم شهر نقش عمده ای ایفا کند که متاسفانه شهرک دانش در حال حاضر توسط شهرداری منطقه 18 تهران اداره می شود که این مناطق به طور قانونی جز حریم شهرسان قدس هستند.

خدابخش محمدزاده پودینه افزود: در این مناطق شرکت های صنعتی بزرگی قرار دارند که مالیات بر ارزش افزوده بسیار بالایی پرداخت می کنند که اکنون به حساب شهرداری تهران واریز می شود در حالی که حق مردم این شهرستان است و ما باید با همکاری همه ارگان ها  و با استفاده از ظرفیت نماینده توانمند شهرستان به دنبال بازپس گیری این مناطق و حق مردم شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: البته دادستان محترم شهرستان نیز از هیچ کوششی فرو گذار نکرده و در همه حال به دنبال پیگیری این مسئله هستند، در حریم شهرستان قدس 19 شرکت فعال و بزرگ وجود دارد که سالیانه میلیاردها تومان منابع مالی حاصل از درآمد مالیات بر ارزش افزوده خود را به تهران پرداخت می کنند.

رییس شورای اسلامی شهرقدس بیان کرد: در صورتی که این مبالغ حق مسلم شهرستان است و پرداخت این مبالغ به شهرستان قدس کمک قابل توجهی به افزایش کارهای عمرانی و خدماتی در شهر خواهد کرد.

محمد زاده پودینه اظهار داشت: شورا و شهرداری همچنین آمادگی این را دارند که هفت جوی و شهرک دانش را به عنوان ناحیه منفصل شهری زیر نظر شهرداری ببرند.

رئیس شورای اسلامی شهرقدس در خصوص مشکل شهر صنعتی گفت: پرونده در حال حاضر در دادگاه تجدید نظر است و قاضی از دو طرف خواسته  مشکل را با تفاهم حل نمایند در حال حاضر شهرداری پیشنهاد خود را جهت حل موضوع را به فرمانداری تقدیم نموده است.

وی در پایان متذکر شد:  طی آن شهرداری مرجع صدور پروانه ساخت و متولی امور عمرانی باشد و هیات امنای شهرک صنعتی نیز مرجع صدور پروانه بهره برداری باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز