استاندار کرمانشاه:

منتقدان دولت انصاف و تقوا داشته باشند / برخی توقع دارند مشکلات ۲۰ ساله کرمانشاه ۸ ماهه حل شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۰:۵۱:۴۷
کد خبر: ۴۱۶۱۰۶
منتقدان دولت انصاف و تقوا داشته باشند / برخی توقع دارند مشکلات ۲۰ ساله کرمانشاه ۸ ماهه حل شود
رازانی گفت: منتقدان دولت در طرح مسایل انصاف و تقوا را مدنظر داشته و توقع نداشته باشند مشکلات 20 ساله استان 8 ماهه حل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، دکتر رازانی صبح شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان پیرامون مسایل جاری استان به ایراد سخن پرداخت که مشروح آن به این شرح است:

استاندار کرمانشاه در این نشسست که با حضور مدیران ارشد استان و فرمانداران و مدیران و روسای ادارات و سازمان های برگزار شد؛ ماه رمضان را  فرصتی برای عبادت و انجام اعمال عبادی توسط مومنین دانست و گفت: آنچه در قرآن کریم پیرامون فلسفه روزه آمده است رسیدن به هدف تقواست. در کتاب خدا آمده است ای کسانیکه ایمان آورده اید روزه بر شما واجب شد همچنان که بر مردم پیش از شما واجب شد؛ باشد که تقوا پیشه کنید.

وی افزود: بسیاری از دستورات دیگر در دین نیز هدفش ایجاد تقواست و آن صفتی که به نوعی خودپرهیزی و خودکنترلی است و باعث می شود رفتار مناسبی نسبت به خود و آنچه که در پیرامون می گذرد در پیش بگیریم.

این مدیر ارشد ادامه داد: شاید کمتر صفحه ای از قرآن کریم را بیابید که در آن تقوا و هدف تقوا بیان نشده باشد. خداوند در سوره مبارکه بقره می فرماید: ای مردم بپرستید خداوندی که شما را آفریده است و آن هایی که قبل از شما آفریده و هدف پرستش هم تقوا ذکر شده است. یا در سوره انعام می گوید این راه مستقیم است و این را طی کنید و گناه نکنید و در ادامه توصیه به تقوا شده است.

استاندار کرمانشاه رسیدن به تقوا را یک هدف بزرگ برشمرد و تصریح کرد: تقوا شاخص هایی دارد؛ از جمله در وجوه قضاوت و و شامل آنچه می شود که راجع به دیگران و یا عملکرد دولت جمهوری اسلامی قضاوت می کنیم.

دکتر رازانی ادامه داد: این دولت سه سال پیش اکثریت قاطع مردم ایران آن را انتخاب کردند و از آن روز مورد حمایت مقام معظم رهبری نیز هست. بنابراین از این دولت که می خواهیم انتقاد کنیم باید تقوا را رعایت کنیم.

این مدیر ارشد عنوان  کرد: در قران کریم آمده است به خاطر خدا و گواهی به قسط قیام کنید. مبادا دشمنی با شخصی یا گروهی شما را وادار کند که عدالت پیشه نکنید پس عدالت پیشه کنید که این به تقوا نزدیک تر است.

استاندار کرمانشاه هدف از این نمونه های قرآنی را نوعی گوشزد در مورد عملکرد برخی منتقدین دانست و گفت: اخیراً در برخی تریبونها برخی خطبای محترم در خصوص ارزیابی عملکرد دولت در سطح ملی و احیاناً در سطح استان مطالبی را بیان می کنند و متأسفانه در جاهایی از مرز تقوا خارج می شوند.

وی تصریح کرد: خدمات و فعالیت هایی که دولت در سه سال گذشته انجام داده و آنچه توسط مجموعه مدیریتی استان طی هشت ماه و نیم گذشته اتفاق افتاده، همه روشن و قابل ارزیابی است. از جمله طی این مدت نرخ تورم از 40 درصد به 10 درصد رسیده است.

دکتر رازانی افزود: تحریم های شدید کشور را به آستانه گرفتاری های عظیم کشانده بود و به وضعیتی شبیه شعب ابی طالب رسیده بودیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه اکنون کشور با مدیریت رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید به یک وضعیت خوب رسیده است که این آثار مثبت در سخنان اخیر دکتر روحانی عنوان شد. اینکه به جای هر روز یک تحریم داشته باشیم هر روز یک گشایش داریم.

این مدیر ارشد استان انجام پروژه های بزرگ از جمله اجرای اقتصاد مقاومتی را یکی از برنامه های مهم دولت دانست و گفت: برخی از خطبای محترم دولت را متهم می کنند که اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته است. کاش تفسیر کنند جدی گرفتن چگونه است در حالیکه آقای دکتر روحانی عنوان کرده کلمه به کلمه سیاست های اقتصاد مقاومتی را قبول داریم.

وی افزود: با هدایت و راهنمایی های مقام معظم رهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به مسؤولیت معاون اول رئیس جمهور شکل گرفته است و بیش از هر طرح دیگری جدی گرفته شده و ایشان به همین استان نیز سفر کرده و این موضوع را با جدیت دنبال می کنند.

دکتر رازانی ادامه داد: برنامه اقتصاد مقاومتی کاملاً براساس برنامه واگذاری پروژه های دولتی و تعیین مأموریت برای تک تک وزارتخانه ها و این که باید چه کارهایی انجام دهند، تهیه و تدوین شده و در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که کسانی بر اساس غرض یا براساس عدم اطلاع، ملاک های قضاوت را نمی دانند؛ مشکل تولید می شود.

این مدیر ارشد استان افزود: راجع به عملکرد دیگران یک جمله درخشان در نهج البلاغه آمده است: الثناء باکثر من الاستحقاق ملق و التقصیر عن الاستحقاق عی او حسد: یعنی مدح و ثنای کسی بیش آنچه در اوست چاپلوسی است و کوتاهی کردن در آنچه شایسته ذکر است یا از روی ناتوانی یا از روی حسد می باشد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: یعنی اگر کمتر از استحقاق بیان کنید نقص در گفتار و گنگی دارید و زبان شما نمی چرخد. شما دچار حسادت یا بی زبانی هستید. در این میان احساس می شود برخی قضاوت ها اینگونه است.

 وی برخورداری از شاخص را لازمه ای برای قضاوت صحیح دانست و خاطرنشان کرد: اگر شاخص نداشته باشیم به گمراهی دچار می شویم. چنین نیست به صرف اینکه ما می خواهیم با تقوا باشیم تقوا هم به سراغ ما بیاید. خیر؛ نفس اماره ای در درون ما هست که اگر خدا رحم نکند ما را ویران می کند.

دکتر رازانی ادامه داد: حضرت یوسف بعد از قبولی در آن امتحان بزرگ وقتی می خواهد گزارش کار بدهد می گوید: من نفس خودم را تبرئه نمی کنم این نفس من متمایل به بدی است مگر آن که خدا کمک کند. بنابراین مسیر رسیدن به تقوا دشوار است و شاخص ها و دانایی هایی می خواهد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بخشی از اظهار نظرهایی که بی انصافانه صورت می گیرد چه در مورد وضعیت دولت در سطح ملی و چه در سطح استانی، براساس نداشتن ملاک هاست. البته این سخنان بر اساس ملاک های درون دینی است و الا جدا از این نیز می توان گفت: عیبش را گفتی هنرش را نیز بگو.

این مدیر ارشد گفت: کسانی که به قضاوت می نشینند و فقط عیب ها را عنوان می کنند؛ آیا هیچ حسنی در کار دولت و مدیریت ارشد استان نیست؟!

وی عملکرد دولت را کاملاً قابل دفاع ارزیابی کرده و آینده و مسیر پیشرفت کشور روشن دانست و گفت: زمانی که کشور 8 سال بر اساس سوءمدیریت اداره می شد و منابع 800 میلیارد دلاری هدر می رفت و فسادهای چندهزار میلیاردی در حال وقوع بود چرا صدایی درنمی آمد. ولی حالا که دولت کلاً سه سال است سرکارآمده و برجام نیز هنوز شش ماه است شکل گرفته، می خواهند همه مشکلات حل شود.

دکتر رازانی با اشاره به نوع توقعات غیرمعقولانه برخی منتقدان در مورد حل مشکلات استان اظهار کرد: برخی توقع دارند مشکل کرمانشاه در زمینه اشتغال ظرف 8 ماه حل شود. آیا مشکلی که دست کم 20 سال است وجود دارد انتظار دارید ظرف این مدت کوتاه حل شود؟!

این مدیر ارشد خاطرنشان کرد: مدیریت جدید از اواسط سال گذشته وارد استان شده است، که در این زمان نیز هیچ بودجه ای برای توزیع وجود نداشت. تمام پیگیری ها در سطح وزارتخانه ها انجام شده و آنچه که مربوط به بخش های اقتصادی و فعال کردن و سامان دادن بازارچه ها و رونقی که امروز شما در بخش سرمایه گذاری می بینید محصول همین زحمات است. یا در امر مهم برگزاری انتخابات حتی یک درگیری کوچک رخ نداده است آیا این موفقیت ها هیچ کدام مهم نیست؟!

این مدیر ارشد عنوان نمود: به دلیل بارندگی های بسیاری که سال گذشته در استان رخ داد - که از الطاف خداوندی بود- آب آشامیدنی هرسین دچار مشکل شده است. از همان ابتدا تمامی مدیران مربوطه و مدیر ارشد استان برای بررسی این مشکل به این شهرستان رفتند و پس از دیدار با مردم و شنیدن مشکلات آن ها تدابیر لازم برای رفع آن ها به کار گرفته شد که به هر حال انجام این کار زمان می برد.

وی ادامه داد: خطیب محترم می گوید استاندار آمد و بررسی هم کرد البته با مردم دیدار نداشت (در حالی که دیدار با مردم انجام شد) و بعد نشستند در اتاق و موز خوردند! در واقع ارزیابی راجع به عملکرد مدیریت ارشد استان این است که این ها تنها در جلسه موز خوردند.

دکتر رازانی عنوان نمود: حوزه برنامه ریزی عنوان کند برای اینکه مشکلی پیش نیاید دیگر در هیچ جلسه ای موز نیاورید تا ببینیم مشکلات حل می شود. اما همه می دانیم با این ها هم مشکل حل نمی شود.

وی بیان کرد: معتقدم اینگونه انتقادات به دلیل ندانستن مسائل است چون غالباً آدم ها بدخواه نیستند ولی مشکلات و دستآوردها را نمی شناسند. و انسان هم بر اساس فرمایش حضرت امیر که فرمودند: الناس اعداء ماجهلوا  یعنی انسان دشمن آن چیزی است که نمیشناسد.

این مدیر ارشد تصریح کرد: شما معتقدید استاندار، استانداری و مدیران استان ضعف هایی دارند و در جاهایی غفلت شده است. ممکن است این اتفاق هم رخ داده باشد زیرا در خیلی از کارها نیز مشکلاتی هست. به هر حال اقتصاد استان فعلاً دولتی است و همه چیز به مدیران دولتی بازمی گردد و طبیعی است در جایی نیز غفلت صورت پذیرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه بیان نمود: دوستانی مدعی هستند استانداری به مشکلات شهرستان آن ها رسیدگی نکرده است این دوستان بفرمایند کی مسئله ای را به مدیریت ارشد استان منتقل کرده اند؟ اگر مشکلی در گیلانغرب و یا هرسین وجود داشته آیا تا به حال حتی به شکل تلفنی به استانداری اعلام کرده اند؟ تنها حرف زدن و استفاده از تربیونی که باید صرف تحکیم پایه های نظام شود و جایگاهی برای برادری باشد، قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر این نکته که مسئولان رفتار مدبرانه و پدرگونه مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهند در دنباله عنوان کرد: اظهار نظرهای اخیر رهبر معظم انقلاب در حرم حضرت امام (ره) در زمینه پذیرش مسئولیت ها بسیار ستایش برانگیز است. ایشان فرمودند در کشور مشکل فرهنگی داریم ولی همه مسؤولند. وزارت ارشاد هم مسؤول است. یا ایشان هنگامی که در مورد اشتغال فرمودند من شرمنده می شوم وقتی مردی به دلیل بیکاری پیش خانواده اش سرافکنده است، این خود یک درس بزرگ برای ماست. لااقل مانند ایشان مسئولیت به عهده بگیرید و بگویید ما هم مسوول هستیم.

دکتر رازانی عنوان کردن ضعف های عملکردی مدیران و مسئولین استانداری را بلا اشکال دانست و تصریح کرد: اینکه اینکه تنها ایراد بگیریم و فقط از مدیران انتقاد کنیم؛ معادله جالبی نیست و از تقوا و خط رهبری به دور است.

این مدیر ارشد با عنوان این نکته که مدیریت ارشد استان از انتقاد و بیان مشکلات استقبال می کند در ادامه خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه تقواست و خطیبان محترم نیز در جایی نشسته اند که بیشتر باید این موضوع را رعایت کنند تا جامعه و مدیران از آن ها آموخته و کارها بهتر انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز