مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

شعر انقلاب از شاخصه های هویت انقلابی است

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۱:۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۱۶۲۳۵
شعر انقلاب از شاخصه های هویت انقلابی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان تسلیت درگذشت استاد حمید سبزواری "پدر شعر انقلاب" گفت: شعر انقلاب اسلامی حاوی گفتمان و از شاخصه های هویت انقلابی است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، بهزاد مریدی با اشاره به اینکه شعر انقلاب اسلامی حاوی گفتمان و شاخصه های هویت انقلابی است ، افزود: هم موضوع و هم موضع ضرورتاً از انقلاب اسلامی برمی‌آید و ما این را در آثار اساتیدی چون سبزواری به وضوح مشاهده می‌کنیم او در عین اینکه موضوع انقلاب اسلامی را در شعرهایش دارد از میراث کهن فرهنگ ایرانی اسلامی و باستان بهره می‌گیرد.
وی در ادامه بیان داشت: انقلاب های مختلف در نقاط مختلف دنیا و تاثیر آن بر ادبیات کشورها، نشان دهنده این موضوع است که ادبیات تا چه حد متاثر از رویداد و وقایع سیاسی و اجتماعی دوران است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تاکید براینکه تغییر، تحول و دگرگونی امری است حتمی که در ذات هر انقلاب نهفته است، تصریح داشت: هر انقلابی بر جنبه های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و حتی فرهنگ جامعه تاثیر بسیاری دارد و از آنجا که بخش عظیمی از فرهنگ و هویت هر کشور ادبیات و شعر آن است و هر اتفاق و حادثه ای که در زیر ساخت یک جامعه رخ دهد، ادبیات و فرهنگ هم دچار تحول می شود.
مریدی افزود: در بیانات مقام معظم رهبری نیز بارها به اهمیت شعر انقلاب تاکید شده است. ایشان شاخصه‌هایی چون عدالت‌خواهی، وحدت مسلمین، رفعت ملی و اسلامی، معارف دینی، گفتمان انقلاب و بیداری اسلامی را معیارهای شعر انقلاب عنوان کرده است.
دبیرشورای فرهنگ عمومی فارس در بخش پایانی سخنانش اعلام کرد: استان فارس و کشور اسلامی ایران توان آن را دارد تا جشنواره شعر انقلاب را بصورت بین‌المللی برگزار کرده و این باعث می شود تا تاثیرات شعر انقلاب در خارج از مرزها هم نمود داشته باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز