ایمانلو: در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛

تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای صرفه جویی در مصرف آب در حال انجام است

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۰:۲۵:۵۹
کد خبر: ۴۱۶۲۵۱
تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای صرفه جویی در مصرف آب در حال انجام است
ایمانلو گفت: بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان یکی از اصلی ترین برنامه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی است.

بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان یکی از اصلی ترین برنامه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی در آستانه هفته صرفه جویی در مصرف آب با اعلام این خبر گفت: شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در قالب یک میلیون و 122041 فقره انشعاب آب تا آخر سال 94در 59 شهر استان آذربایجان شرقی با جمعیتی بالغ بر دو میلیون 927 هزار نفر را تحت پوشش خود ارائه می نماید.

علیرضا ایمانلو افزود: 100 درصد جمعیت مناطق  شهرنشین استان از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند هستند.

وی با اشاره به نحوه استحصال و سختی های فراروی در تامین و توزیع آب برای شهروندان اظهار داشت: هم اینک آب مورد نیاز کلان شهر تبریز و تعدادی از شهرهای واقع در مسیر به صورت فرااستانی و با صرف هزینه و انرژی زیاد تامین می شود علاوه براین آب شهر تبریز از چاه های دامنه های کوه سهند و همچنین از سد نهند تامین می شود لذا لازم است مشترکین و همشهریان عزیز نهایت دقت و صرفه جویی را در استفاده صحیح آب مدنظر داشته باشند.

وی در ادامه طول شبکه توزیع آب شهری در استان را 9000 کیلومتر بیان کرد و گفت: بیش از 4000 کیلومتر این شبکه در تبریز می باشد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان همواره مورد تاکید بوده است و این شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزی برای استفاده درست آب شرب توزیعی توسط مشترکین کرده است.

وی، کنترل و پایش کیفی آب در آزمایشگاه آب استان را یکی از فعالیت های روزمره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت: این آزمایشگاه مجهزترین آزمایشگاه در این زمینه است که علاوه بر آذربایجان شرقی برخی از استان های همجوار را نیز تحت پوشش دارد و بر اساس آزمایشات صورت گرفته، مطلوبیت آب استان 100 درصد می باشد که رقمی بسیار قابل توجه و بسیار خوب است.

وی اضافه کرد: شهروندان عزیز نیز با استفاده از شیرآلات کاهنده و همچنین با استفاده از لباسشوئی و ظرفشوئی های استاندارد و کم مصرف نسبت به صرفه جوئی در مصرف این مایه حیاتی کوشا باشند.

ایمانلو در ادامه به هفته صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و افزود: همه ساله از یکم لغایت هفتم تیرماه در سراسر کشور بعنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز همگام با سایر استانها اقدامات اساسی در جهت مصرف بهینه شهروندان انجام می دهد.

وی در پایان ضمن دعوت مجدد از شهروندان جهت رعایت الگوی مصرف وپرهیز از اسراف و زیاده روی در مصرف آب شرب، اسامی روزهای هفته صرفه جویی را بشرح ذیل اعلام کرد:

عناوین روزهای هفته صرفه جویی در مصرف آب ( 7-1 تیر ماه 1395 )

سه شنبه  1/4/1395:    آب، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل

چهار‌شنبه 2/4/1395:    آب،‌ رسانه، مدیریت مصرف (شرب،‌کشاورزی،‌صنعت)

پنجشنبه 3/4/1395:      آب،‌ مدیریت و چالش‌های منابع آب زیرزمینی

جمعه       4/4/1395:      آب و آموزه‌های دینی و ارتقای آگاهی های عمومی

شنبه       5/4/1395:      آب،‌ محیط زیست و سلامت همگانی

 یکشنبه  6/4/1395:      آب،‌ خانواده، ( مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف )

دوشنبه 7/4/1395 :       آب،‌ قانون و حقوق شهروندی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز