نائب رئیس شورای شهر بجنورد :

وزارت کشور حکم شهردار را صادر کند

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۱۳:۴۱:۴۰
کد خبر: ۴۱۶۳۴۸
وزارت کشور حکم شهردار را صادر کند
نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: طبق قانون پس از انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر، وزارت کشور موظف است پس از ۱۰ روز احکام مربوطه را صادر کنند اما اکنون ۵۳ روز از معرفی شهردار بجنورد گذشته و احکام صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، رضا فیروزه اظهار داشت: تبصره 3 اصلاحی 4 آبان سال 82 از بند یک ماده 71 قانون شوراها بر این موضوع تأکید دارد.

فیروزه افزود: در این ماده اشاره‌شده است که چنانچه شهردار معرفی‌شده واجد شرایط نباشد باید مراتب همراه با مستندات به شورای اسلامی شهر اعلام شود.

وی تصریح کرد: چنانچه شورای شهر اصرار بر انتخاب شهردار موردنظر داشته باشد، موضوع به هیئت حل اختلاف مرتبط ارسال می‌شود.

فیروزه تأکید کرد: هیئت حل اختلاف ظرف 15 روز مکلف است نظر خود را اعلام کند که برای طرفین شورای شهر و وزارت کشور لازم‌الاجراست.

وی تصریح کرد: چنانچه در این 15 روز نیز اعلام نظر نشود شهردار اختیارات قانونی برای اجرای مصوبات شورای شهر دارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: البته در دوره‌های گذشته که بنده در شورای اسلامی بجنورد حضور داشتم نیز چنین اتفاقاتی رخ‌داده است.

فیروزه افزود: به‌طور مثال اردشیر ریاحی در 30 تیرماه 86 مصوبه شورا را گرفت اما در 5 شهریور همان سال یعنی 35 روز پس از مصوبه شورای شهر حکم از سوی وزارت کشور صادر شد.

وی گفت: در زمان انتخاب سید مجتبی علوی مقدم نیز شورای شهر مصوبه انتخاب شهردار را در تاریخ 23 مهر 88 اعلام کرد اما حکم شهردار در تاریخ 12 دی یعنی با 79 روز تأخیر صادر شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: مصوبه روح‌الله براتیان شهردار پیشین نیز 12 آبان سال 92 اعلام شد اما حکم آن در 30 دی‌ماه یعنی با 78 روز تأخیر صادر شد.

فیروزه افزود: هم‌اکنون نیز مصوبه انتخاب کیوان دژهوت در تاریخ 28 فروردین اعلام‌شده اما پس از 53 روز هنوز خبری از تائید و یا رد از طریق وزارت کشور و استانداری نشده است.

وی تصریح کرد: ایراد به این موضوع است درزمانی که قانون قابلیت اجرا ندارد و به‌طور یک بدعت غلط سالیان سال ادامه دارد باید آن را تغییر داد.

فیروزه بابیان اینکه قانون برای همه است و نباید صرفاً مردم آن را اجرا کنند افزود: شرایط بحران مالی و به‌هم‌ریختگی نظم مالی و مشکلات انتقال‌یافته به سرپرست فعلی مشکل را برای شهرداری بجنورد سخت کرده است.

وی تصریح کرد: هر چند که این تأخیر 53 روزه دژهوت را به 78 روزه شهردار پیشین نرسانده است اما مباحث مطروحه باعث شده تا تلنگری به بی‌توجهی به قانون در طی سالیان متمادی داشته باشیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز