استاندار قزوین خواستار شد:

تامین اعتبار برای اصلاح ۱۰نقطه پرتصادف و اولویت دار استان

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۳:۵۸:۳۸
کد خبر: ۴۱۶۳۵۶
تامین اعتبار برای اصلاح ۱۰نقطه پرتصادف و اولویت دار استان
فریدون همتی طی مکاتبه ای از معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای اصلاح 10نقطه پر تصادف و اولویت دار استان قزوین درخواست تامین اعتبار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در نامه ای از مهندس کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای اصلاح 10نقطه پر تصادف و اولویت دار درخواست تامین اعتبار کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

استان قزوین با توجه به نزدیکی به تهران یکی از کریدورهای اصلی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور دارای جایگاه ویژه ای در جابجایی کالا و مسافر در محورهای مواصلاتی جاده ای کشور بوده که با توجه به همین جایگاه، استانداردسازی، اصلاح و ایمن سازی محورهای موصوف موجود در آن(شامل اقدامات اصلاحی نصب گاردریل و نیوجرسی، احداث تقاطع همسطح، خط کشی و نصب علایم هشدار دهنده و ...) جهت فراهم کردن تردد ایمن و سلامت هموطنان امری بیش از پیش ضروری و اجتناب ناپذیر برای مسوولان استانی و کشوری می باشد.

همتی در ادامه آورده است: در همین راستا رفع و اصلاح معایب نقاط پر تصادف در محورهای مذکور از سال1392 در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته که متاسفانه به دلیل کمبود شدید اعتبارات ابلاغی اقدام موثری در این زمینه ممکن نشده است.

استاندار قزوین در ادامه عنوان کرده است: ضمن آنکه در سال جاری با تشکیل کمیته شناسایی نقاط پر تصادف و با بررسی تصادفات در بازه زمانی سه ساله مهر 1391 تا مهر 1394 و با ملحوظ داشتن فرمول جدید ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی منجر به شناسایی حدودا 400نقطه دارای تصادف در سطح استان شدیم که نقاط یاد شده جهت درجه بندی و اولویت بندی به آن سازمان محترم منعکس شد و گمان می رود درصدی از این نقاط پس از پالایش کشوری به عنوان نقاط پر تصادف راههای کشور شناسایی و معرفی شوند.

استاندار تصریح کرده است: نظر بر اینکه به دلیل موقعیت جغرافیایی این استان تمامی جاده ها و محورهای مواصلاتی آن دارای کارکرد ملی می باشند و به دلیل حجم بالای ترددها، آمار تلفات حوادث رانندگی برون شهری استان زیاد است.

همتی در همین راستا خواستار شده است: به منظور افزایش ضریب ایمنی سفر از طریق رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز و پر تصادف محورهای مواصلاتی استان قزوین به شرح جدول پیوستی مشخصات 10نقطه پر تصادف اولویت دار، نسبت به صدور دستور ویژه جهت تامین اعتبارات مورد نیاز از محل ردیف های ملی مربوط مساعدت لازم مبذول و نتیجه را به این استان ابلاغ کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز