رئیس اداره جهاد کشاورزی اعلام کرد:

رشد ۳۳ درصدی کشت ارقام پرمحصول در قائمشهر

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۱۲:۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۱۶۸۲۰
رئیس جهاد کشاورزی قائمشهر گفت: امسال نسبت به سال گذشته ارقام پرمحصول در این شهرستان افزایش 33 درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر؛ فرزین فرهادی در جلسه کارگروه آب و کشاورزی گفت: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت ارقام پرمحصول است.

وی افزود: با شروع فصل بهار کشت رایج ارقام برنج شروع شد که 4 هزار و 200 هکتار ارقام پرمحصول و 3هزار و 668 هکتار ارقام محلی کشت شد.

رئیس جهاد کشاورزى قائمشهر ادامه داد: با توجه به اینکه پارسال 3هزار و 160 هکتار ارقام پرمحصول کشت شد امسال ما با رشد ارقام پرمحصول و کاهش هزار هکتاری ارقام محلی مواجه شده ایم.

فرهادی با بیان اینکه سال گذشته 25 تن بذر اصلاح‌شده ارقام پُرمحصول برنج در شهرستان توزیع شد، خاطرنشان کرد: امسال این مقدار به 57 تن رسید و حدود با 128 درصد افزایش یافت.

افزایش ۳۴درصدی کشت مکانیزاسیون نشا نسبت به سال گذشته

فرهادی با بیان اینکه افزایش کشت مکانیزاسیون در کشاورزی یکی از فاکتورهای مهم در اقتصاد مقاومتی است افزود: تعامل بین مدیریت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی موجب عملکرد بهتر این شهرستان در راستای مکانیزاسیون شد.

وی ادامه داد: امسال 3هزار و 300 هکتار کشت مکانیزاسیون نشا انجام شد که منجر به افزایش 34 درصدی کشت مکانیزاسیون شد.

رئیس جهاد کشاورزى قائمشهر گفت: استفاده از مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی کاهش هزینه، سهولت و پایداری تولید موثر است.

افزایش 150 درصدی بیمه برنج نسبت به سال گذشته

فرهادی گفت: سال گذشته تنها 170 هکتار از اراضی کشاورزی اقدام به بیمه محصولات کشاورزی خود کرده اند که امسال با استقبال خوب کشاورزان با  افزایش 423 هکتاری بیمه زمین های کشاورزی مواجه شده ایم.

رئیس جهاد کشاورزى با تاکید بر جدى گرفتن بیمه محصولات کشاورزی توسط کشاورزان گفت: دولت جز مواردی که محصول بیمه است خسارت بلایای طبیعی را پرداخت نمی کند.

رشد چهار برابری کشت کلزا در سال جاری

فرهادی گفت: با توجه به اهمیت کشت دانه های روغنی کلزا و تاکید وزارت کشاورزی ما امسال با رشد ۴برابری کشت کلزا مواجه شده ایم.

وی گفت:امسال بیش از ۳۲۰هکتاراز زمین های کشاورزی کلزا کشت داشتیم این در حالی است که سال گذشته 80 هکتار بوده است.

رئیس جهاد کشاورزى ادامه داد: امسال براى اولین بار خرید کلزا به صورت به روزانجام شده است.

به گفته وی در بیش از 300 هکتار زیر کشت کلزا 10 تن بذر اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

کنترل بیولوزژیک آفات برای اولین بار در قائمشهر اجرایی می شود

فرهادی پایه‌گذاری کنترل بیولوژیک آفات در شهرستان اشاره کرد و گفت: بنا داریم امسال از زنبور تریکوگراما در دو نوبت و در سطح یک‌هزار و 500 هکتار با هدف کاهش در مصرف سموم کشاورزی استفاده کنیم.

نظر شما