سرپرست تربیت‌بدنی همگانی شهرداری مشهد عنوان کرد:

ساخت ۳۰ سوله ورزشی و ۶ مجموعه آبی در حاشیه شهر مشهد

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۱۳:۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۱۶۸۷۰
ساخت ۳۰ سوله ورزشی و ۶ مجموعه آبی در حاشیه شهر مشهد
سرپرست تربیت‌بدنی همگانی شهرداری مشهد گفت: ساخت 30 سوله ورزشی و 6 مجموعه آبی در حاشیه شهر مشهد در دست انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مجتبی مجد فریمانی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی شهرداری در دو حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی و اجرای برنامه‌های ورزش همگانی، از فعالیت بیست سالن ورزشی مسقف در حاشیه شهر که در حدود 70 درصد سالن‌های ورزشی شهرداری را شامل می‌شود خبر داد و گفت: هر سالن ورزشی شهرداری در هرماه به‌طور میانگین برای حدود ده هزار نفر از شهروندان حاشیه شهر خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری و سپاه امام رضا (ع) در ساخت بیش از سی سوله ورزشی در حاشیه شهر، ادامه داد: تاکنون ده سوله از سی سوله مقرر اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.

سرپرست تربیت‌بدنی همگانی شهرداری مشهد به اهمیت گسترش ورزش‌های آبی در مناطق کمتر برخوردار اشاره و عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود مراحل اجرایی شدن عملیات ساخت شش مجموعه آبی در حاشیه شهر در سال جاری آغاز شود.

مجد تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌های ورزشی نیز بیش از 50 درصد دستگاه‌های سلامت پارکی و بدنسازی در پارک‌های حاشیه شهر نصب‌شده که حدود دویست ایستگاه را شامل می‌شود.

ارائه خدمت 70 زمین ورزشی روباز در حاشیه شهر

وی افزود: امکان بهره‌مندی شهروندان از بیش از 70 زمین ورزشی روباز در سطح محلات مناطق حاشیه شهر فراهم است که این تعداد در سال 95 افزایش می‌یابد.

سرپرست تربیت‌بدنی همگانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در بخش اجرای برنامه‌های ورزش همگانی نیز مشارکت‌هایی با مساجد صورت گرفته که در این راستا، 70 مسجد به تجهیزات و امکانات ورزشی مجهز و آماده برگزاری مسابقات و فعالیت‌های ورزشی است.

تجهیز 100 مسجد به امکانات ورزشی تا پایان سال 95

مجد اضافه کرد: در سال جاری نیز حدود 100 مسجد دیگر در قالب طرح تربیت دینی و بدنی، به امکانات ورزشی مجهز و مسابقات ورزشی در آنان با قوت بیشتری برگزار می‌شود.

سرپرست تربیت‌بدنی همگانی شهرداری مشهد به مشارکت با مدارس و برگزاری طرح‌های ورزشی در 200 مدرسه حاشیه شهر اشاره و اظهار کرد: اهدای سبدهای ورزشی در قالب طرح «حیاط پویا» از جمله دیگر فعالیت‌های مشارکتی مدیریت تربیت‌بدنی همگانی شهرداری مشهد به شمار می‌رود.

پنج حوزه علمیه به امکانات ورزشی مجهز شد

وی از آغاز اقدامات مشارکتی با حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: تعامل خوبی با حوزه‌های علمیه برقرار شده که تجهیز پنج حوزه علمیه حاشیه شهر به امکانات ورزشی از مهم‌ترین این تعامل‌ها در توسعه ورزش همگانی محسوب می‌شود.

سرپرست تربیت‌بدنی همگانی شهرداری مشهد به برگزاری مسابقات، همایش‌ها، جشنواره‌ها و ایستگاه‌های ورزشی در حاشیه شهر اشاره و عنوان کرد: بیست پایگاه ورزش صبحگاهی در محلات حاشیه شهر راه‌اندازی شده که در این راستا، تاکنون بیست تیم کوهپیمایی از نوجوانان و جوانان حاشیه شهر با حمایت شهرداری مشهد شکل گرفته است.

مجد با تأکید بر نگاه ویژه شهرداری مشهد در سال جاری برای گسترش ورزش همگانی در نقاط حاشیه شهر، بیان کرد: از تشکل‌های فرهنگی و مردمی فعال در این نقاط درخواست داریم با استفاده از ظرفیت ورزش، به کاهش مشکلات و معضلات در حاشیه شهر توجه بیشتری داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز