فرماندار پلدختردر سالروز حماسه ۲۴ خرداد ماه ۹۲ :

موفقیت های دولت تدبیر وامید به خاطر حضوروحمایت مردم است/اقدامات دولت تدبیر وامید لرستان رابه عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی کرد

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۸:۲۵:۱۸
کد خبر: ۴۱۷۰۹۹
موفقیت های دولت تدبیر وامید به خاطر حضوروحمایت مردم است/اقدامات دولت تدبیر وامید لرستان رابه عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی کرد
دست پاکی ، تعامل عزتمند با دنیا،تمرکز برمعیشت مردم ومقاصد اقتصادی وهمچنین توجه به ارزش های انسانی از جمله ویژگی های مثبت دولت روحانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان ، فرماندار پلدخترعصر روز دوشنبه  در همایش سالروزحماسه  24 خرداد وپیروزی  دکتر روحانی در انتخابات سال 92 با اشاره به دست آورد های مثبت دولت تدبیر وامید  گفت: دست پاکی ، تعامل عزتمند با دنیا،تمرکز برمعیشت مردم ومقاصد اقتصادی وهمچنین توجه به ارزش های انسانی از جمله  ویژگی های مثبت دولت روحانی است.

نور الدین درمنان  با اشاره به چالش های عدیده ایی که دولت تدبیر وامید در آغاز با آن مواجه بود تصریح کرد: هجمه های سنگین قدرتهای جهانی برعلیه نظام ما مبنی بر اسلام هراسی وایران هراسی وشیعه هراسی ومعرفی کردن ایران به عنوان یک عنصر خطرناک وتهدید ایران با گزینه های نظامی وهمینطور التهابات اقتصادی وتورم 44 درصدی ، تحریم های ظالمانه ، از جمله چالش هایی به حساب می آمد  که دولت روحانی با آنها مواچه  بود.

وی به  افزایش بی سابقه  قیمت نفت در 5 سال قبل از این دولت با مبلغی بالغ بر 800 میلیارد دلاراشاره کرد وبا بیان اینکه  دولت با چالش عمده ایی مانند تنگناهای اعتباری وبدهی های زیاد وهمچنین کاهش بی سابقه قیمت نفت از 140 دلار به 27تا 30دلارمواجه بود وبیان داشت: این دولت با این وضعیت کارش را شروع کرد وبا حمایت بی نظیرمقام معظم رهبری اقدامات خود را انجام داد..

درمنان  ادامه داد: مهارو کاهش تورم از 44 درصد به 12 درصد ،طرح نظام سلامت  وپیروزی های دیپلماتیک سرداران جبهه دیپلماسی کشور در مذاکره با قدرت های جهانی در عرصه بین الملل آرامش را به کشورحاکم کرد.

وی اظهار داشت : موفقیت منطق مذاکره دیپلماسی دولت باعث شد تا دنیا ایران هسته ایی رابا دانش بومی شده هسته ایی اش به رسمیت شناخته واز تهدید علیه ایران دست بردارند وکشور ما را به عنوان یک کشور باثبات وجزیره امن معرفی  کنند.

درمنان حضور مداوم هییت های اقتصادی وروسای جمهور دنیا رابرای سرمایه گذاری در کشور از نتایج پیروزی دیپلماسی نظام برشمرد وگفت: این موفقیت محصول حضور مردم وحمایت های مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به تحرکات دشمنان  برای صدمه زدن به استقلال  کشوربوسیله جنگ اقتصادی تاکید کرد:استقلال کشور بدون استقلال اقتصادی صدمه پذیر است.

درمنان بابیان اینکه اقتصاد ما تک محصولی ،مبتنی بر نفت ودربرابر تکانه دنیا آسیب پذیر است عنوان کرد:دشمنان با تحریم نفتی  مارا دچار مشکلات می کردند به همین دلیل لازم بود که ما یک حرکت دیگر انجام دهیم که رهبر معظم انقلاب نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی را تجویز کردند .

وی اقتصاد مقاومتی  را دارای آیتم ها وشاخص ها ی مختص به خودش معرفی کرد واظهار داشت: دانش بنیان بودن  ، مبتنی بر مردمی بودن وحضور بخش خصوصی  ، درون زا بودن به معنی توجه به تولیدات داخلی ، برون زا بودن به معنای کیفیت بالای کالا ورقابت با کالا های جهانی از جمله این شاخص ها محسوب می شوند.

درمنان در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز 24 خرداددماه اشاره کرد وگفت: من 24 خرداد را فرصتی می دانم که مدیران با سخن گفتن با مردم و ارائه بیلان کاری  شان به مردم اقدامات خود را برای آنها تشریح کنند.

وی با بیان اینکه  مدیران ما باید در اولین فرصت اقدامات دولت را برای مردم شفاف سازی کنند تصریح کرد: تعجب می کنم از برخی از مدیران که عملکرد دولت را تبلیغ نمی کنند در صورتیکه این حداقل خواسته دولت است .

درمنان به تلاش های استاندار لرستان در امر توسعه وعمران استان اشاره کرد وبیان داشت: لرستان با حضور مهندس بازوند در مسیر توسعه قرار گرفت ودر بحث زیرساخت ها وبسترسازی برای حضور سرمایه گذاران  این استان را درمسیر توسعه قرار داده است.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه برای رسیدن به این مقصود سه سند تهیه کرده ایم  عنوان کرد: سند آمایش وشناخت پتانسیل ها وظرفیت های هر شهرستان ، سنداشتغال که سندی پروژه محور بوده وهمچنین تعریف سند اشتغال واقتصاد مقاومتی  از جمله این موارد است.

درمنان  با بیان اینکه  این اقدامات باعث شد که استان لرستان در میان استانهای کشور جزء سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی یا الگوی اقتصاد مقاومتی معرفی شود خاطر نشان کرد:این اتفاق بوسیله اقدامات مدیریت ارشد استان صورت گرفت.

وی پایلوت شدن لرستان را در بحث اقتصاد مقاومتی یک فرصت برای توسعه استان دانست ویادآور شد: برای استفاده از این فرصت وایجاد تحول  نیازمند به مدیران توسعه یافته وعملگرا هستیم .

درمنان با بیان اینکه  سند اقتصاد مقاومتی یک میثاق نامه دارد تاکید کرد : در آینده با حضور مسئولین ارشد استانی در جلسه شورای اداری فرمانداری از این سند رونمایی خواهد شد .

 

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گزاری بخش خصوصی بوسیله نقشه سند اقتصاد مقاومتی به ظرفیت های بی نظیر شهرستان پلدختر در بخش های کشاورزی ومعادن وگردشگری اشاره کرد وگفت: با توجه به سند آمایش وسند اشتغال توجه به بخش خصوصی وهمراهی خیرین برای این سرمایه گذاری ها بسیار ضروری است.

درمنان با اشاره به  احیاء ظرفیت های راکد وغیر فعال در پلدختر نیز اظهار داشت: دارای 23 کارگاه هستیم که 10 تا از این کارگاه ها تعطیل ویا نیمه تعطیل هستند که احیاء آنها به صورت جدی باعث بهبود وضعیت اشتغال  خواهد شد.

فرماندار پلدختر با اشار به خدمات دیگردولت تدبیر وامید  به تکمیل پروژه استخر پلدختراشاره کرد وگفت:احداث استخر پلدختر در سال 86 شروع شده است ودر طی این مدت چند بار پیمانکار عوض شده است   وقبل ازشروع به کار دولت روحانی فقط  25 درصد پیشرفت فیزیکی  داشت ولی باآغاز به کار دولت تدبیر وامیدو پیگیری اداره کل ورزش وجوانان ومعاونت عمرانی استانداری دستگاه مجری وپیمانکار ملزم شدند که این پروژه را در هفته دولت تحویل دهند .

نور الدین درمنان در پایان سخنان خود با تاکید بر نقش پر رنگ مردم خطاب به مدیران  دستگاه های اجرایی تاکید کرد: ما باید خودمان را خدمتگذار مردم بدانیم  وهمیشه به دغدغه های آنان پاسخ دهیم .

گفتنی است این همایش که بوسیله اصلاح طلبان حامی دولت تدبیر وامید حوزه شهرستان پلدختر ومعمولان وبا محوریت حزب مردم سالاری شهرستان پلدختردر سالن همایش اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان برگزارشده بود مورداستقبال گسترده مردم وفعالان سیاسی ومدنی ومدیران اجرایی حامی دولت دکتر روحانی  قرار گرفت.

همچنین فعالان سیاسی اصلاح طلب پلدختر ومعمولان با قرائت  بیانیه ایی حمایت قاطع خود را از دولت دکتر روحانی و نورالدین درمنان فرماندار پلدختر وتمامی مدیران  همسوبا دولت تدبیر وامید اعلام کردند.

خبر: رضا جودکی نژاد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز