مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد:

ویژگی‌های "گلیم الموت" شماره ملی استاندارد دریافت کرد

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۰:۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۱۷۲۰۸
ویژگی‌های گلیم الموت شماره ملی استاندارد دریافت کرد
محمد علی حضرتی گفت: ویژگی‌های رشته بومی و اصیل گلیم الموت موفق به دریافت شماره استاندارد ملی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمد علی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد:‌ در دویست و شصت و پنجمین اجلاس کمیته ملی استاندارد خدمات با موضوع "صنایع دستی– گلیم الموت– ویژگی‎ها" که در اسفند ماه سال 1394 در سالن اجلاس کمیته ملی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، رشته گلیم بافی الموت بررسی و با تایید کارشناسان فنی شماره ملی استاندارد را دریافت کرد.

حضرتی در خصوص روند تنظیم و تصویب پیش نویس استاندارد این رشته افزود: تهیه و تدوین پیش نویس استاندارد ملی مذکور توسط کارشناسان معاونت صنایع دستی قزوین انجام و با تصویب موضوع توسط سازمان استاندارد ملی و برگزاری کمیسیون‌های فنی متعدد با حضور معاون صنایع دستی استان، هنرمندان، کارشناسان، تولید کنندگان عرصه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و کارشناسان مدعو سازمان استاندارد، ویژگی‌های رشته گلیم الموت به تصویب رئیس و اعضای کمیته ملی رسید.

وی در ادامه افزود: پس از بررسی های انجام شده، این رشته اصیل و بومی استان قزوین موفق به دریافت شماره ملی استاندارد شد که نسخه الکترونیکی این استاندارد نیز بر روی سایت سازمان استاندارد به شماره 220481 موجود است.

تولید انواع بافته‌های داری در استان قزوین از قدمت و پیشینه‌ای کهن برخوردار است که گلیم یکی از انواع این محصولات بوده و در هر یک از مناطق این استان با ویژگی‌های خاص خود بافته می‌شود. در این میان، گلیم الموت و بوئین زهرا با نقوش و رنگ‌های زیبا از اهمیت بیشتری بر خوردار بوده و هنرمندان بسیاری در منطقه الموت به تولید این محصول اشتغال دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز