راه‌اندازی پایگاه داده مودیان مالیاتی

وصول نیمی از مبلع پرونده فرار مالیاتی ۹۰۰میلیاردتومانی در اصفهان

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۱:۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۱۷۲۶۵
وصول نیمی از مبلع پرونده فرار مالیاتی ۹۰۰میلیاردتومانی در اصفهان
معاون درآمد اشخاص حقوقی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پرونده فرار مالیاتی ۹۰۰ میلیارد تومانی سال گذشته در اصفهان گفت: این پرونده همچنان در دادگستری اصفهان باز است و تاکنون موفق به تحقق نیمی از مبلغ مالیات و همچنین سود آن شده‌ایم.

به گزارش برنا از اصفهان، عباس مزیکی افزود : در خصوص نیمی دیگر این مبلغ مالیاتی با توجه به اعتراض برخی از متهمان این پرونده در حال بررسی بیشتر هستیم.

وی  به راه‌اندازی پایگاه داده مودیان مالیاتی اشاره کرد و ادامه داد:با راه‌اندازی این پایگاه اطلاعات مودیان در دسترس قرار گرفته و فرار مالیاتی به صفر می‌رسد.

معاون درآمد اشخاص حقوقی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه برای انتشار اسامی افراد بدهکار مالیاتی در رسانه‌ها مجوز صادر شده است، اضافه کرد: همچنین مصادیقی از جرایم مالیاتی طراحی شده است که بر اساس آن گردش مالی مودیان مالیاتی در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در سال جاری حداقل میزان درآمد برای دریافت مالیات  ۱۳ میلیون ریال ماهانه و ۱۵۶ میلیون ریال به صورت سالانه، تعیین شده است.

مزیکی در خصوص دریافت مالیات از مطبوعات نیز اظهار داشت: مطبوعات در صورت تسلیم اظهار نامه مالیاتی، دارا بودن مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین فعالیت‌های مطابق با آنچه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توافق رسیده‌ایم ،بر اساس ماده ۱۳۹ قانون اساسی از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

وی در باره نحوه دریافت مالیات از شرکت‌هایی که مجوز فعالیت دارند ولی فعالیت نمی‌کنند تصریح کرد: ما براساس درآمد شرکت‌ها مالیات دریافت می‌کنیم و چنانچه شرکتی غیر فعال باشد و برای ما ثابت شود که فعالیتی ندارد از پرداخت مالیات معاف است .ضمن اینکه باید مسئولان این شرکت‌ها در هر سال اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.

معاون درآمد اشخاص حقوقی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در خصوص نحوه دریافت مالیات از خانه‌های خالی نیز گفت: قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سال جاری اجرایی شده که بر اساس آن مالیاتی به این خانه‌ها تعلق نمی‌گیرد ،ولی در سال آینده نصف مالیات اجاره، در سال ۹۷ مبلغ مالیات اجاره و در سال سوم نیز ۱.۵ برابر مالیات اجاره به خانه‌های خالی مالیات تعلق خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز