معاون استاندار قم:

جذب مشارکت های مردمی با شفاف سازی هزینه کردها افزایش می یابد

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۲:۵۳:۱۴
کد خبر: ۴۱۷۳۵۲
جذب مشارکت های مردمی با شفاف سازی هزینه کردها افزایش می یابد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: هزینه هایی که به واسطه کمک خیران در فعالیت ها صورت می گیرد باید توسط متولیان امر شفاف سازی شود تا جذب مشارکت های مردمی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احد جمالی در جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی، استفاده از ظرفیت خیران برای ارائه خدمات به نیازمندان را ضروری دانست و افزود: استفاده از مشارکت های مردمی باعث موفقیت در طرح ها و اهداف در دست اقدام می شود.

وی با بیان اینکه توسعه مشارکت های مردمی نیازمند فرهنگ سازی است، اضافه کرد: باید از صاحب نظران جهت ارائه راهکارهای اساسی برای جلب مشارکت های مردمی کمک گرفت و ایده های برتر را اجرایی کرد.

وی همچنین به وضعیت استان قم اشاره و بیان کرد: متاسفانه این استان به دلیل مهاجرپذیر بودن آسیب پذیری زیادی دارد و مشارکت خیران در طرح های کاهش معضلات اجتماعی می تواند به بهبود شرایط فعلی کمک کند.

جمالی افزود: با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، فرصت بسیار خوبی برای جذب کمک های مردمی فراهم است و باید با برگزاری نشستی با حضور خیران در حوزه های مختلف، نسبت به مدیریت کمک های مردمی اقدام کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در بخش دیگر سخنانش، از اعتیاد به عنوان یکی از معضلات جامعه یاد کرد که حتی خانواده های با اصالت را نیز درگیر خود کرده است.

به گفته جمالی، معضل اعتیاد تنها با عزم ملی حل می شود و همه سازمان های دولتی و غیر دولتی باید در این زمینه مشارکت کنند.

مدیرعامل موسسه پیشگامان سلامتی جوانان نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلات شکل گیری و پایداری سازمان های غیر دولتی استوار بودن آن ها به سازمانی دولتی است، در حالی که این سازمان ها باید مستقل باشند.

سید مرتضی مهدوی با بیان اینکه اگر سازمان های غیر دولتی نتوانند مستقل فعالیت کنند، رو به نابودی می روند، افزود: این سازمان ها باید با اتخاذ راهکارهای مختلف بتوانند بودجه های مورد نیاز خود را جذب تا طرح های موفقی اجرا کنند.

کارشناس استانداری قم نیز در ادامه جلسه گفت: تشکل های مردم نهاد باید بر اساس نیازهای بومی تشکیل شود، در حالی که بیشتر این تشکل ها در استان قم فرهنگی و یا مذهبی است.

لیلا امیریان افزود: در 12 سال گذشته استانداری قم فقط یک مجوز برای تشکل پیشگیری از اعتیاد صادر کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز